Gå til innhold
Arkivverket

[#43618] Når døde Kristen Kildal Amundsen Tysfjord


Gjest Per Sørdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Sørdal

Kan noen hjelpe meg til å finne når Kristian Kildal Amundsen døde. Jeg har også hørt at han omkom på havet? Kristian var f. 24.03.1821 i Straumen Tysfjord. b g 23.09.1844 m Ingeborg Marie Eriksdtr f 09.01.1823 på Storå Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Berit Du er nok på sporet, takk for det. Hans ble f 26.06.1858 d 1915 De bodde på Kjaarnes. Kristen og Ingeborg hadde 4 barn. Lars 1851, Benoni 1853, Ane Elisabeth 1855 og Hans. Jeg har funnet Ane Elisabeth som pleiedatter hos Peder Kristensen i 1865 FT. Så når han døde ligger nok i tidsrommet 1859 - 1863. Tysfjord lå under Lødingen sogn på den tiden.Men sykdom eller ulykke er vel vanskelig å finne ut. Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guttorm Flygel

Tysfjord kommune har lagt ut gårds og slekthistoria på sin hjemmeside: Lenke Der finner du Kristian Kildal Amundsen under Straumen og Gressvik.Hilsen Guttorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du må vel lete i kirkebøkene, men de er vel ikke kommet på nettet enda om jeg ikke husker feil. Så enten må du vente eller se selv i kirkebøkene på et arkiv eller bibliotek, om du ikke er så heldig da at noen andre finner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.