Gå til innhold
Arkivverket

[#43645] USA-detektiv ?


Gjest Helge Hålåsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

Paul var f 01.01.1884 som sønn av Ole Pedersen Bergehaugen (f 1860, som ikke reiste) Den 04.05.1906 reiste Paul med destinasjon Nord-Dakota. Broren Peder f 30.01.1886 emigrerte 14.07.1905 også til ND og det samme søsteren Ymbjørg (hva nå det måtte bli på engelsk) den 16.03.1907. Det var en del gudbrandsdøler som slo seg ned i nordvestre Nord-Dakota akkurat da. 6-7 år seinere dro mange nordover til Kanada. Helge H. Finner du den, så finner du den. Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

John. det var sannelig rask respons. Men ved åpning av lenken får jeg kun opp et tilbud om 14 dagers medlemskap på Ancestry, Mvh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Sorry, virker her. Må vel ha medlemskap for at det skal fungere. Prøver slik: 1930 United States Federal Census about Paul Olson Name: Paul Olson Home in 1930: Freeborn, Eddy, North Dakota Age: 45 Estimated Birth Year: abt 1885 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Spouse's name: Mary Race: WhitePaul Olson 45 Mary Olson 44 Arthur G Olson 20 Olga G Olson 18 Oscar E Olson 15 Emma Olson 13 Willie Olson 11 Clarence Olson 9 Myrtle P Olson 6 Gilmore O Olson 1 4/12. I 1910 bor de sammen med Peder og elste sønnen. Immigrajonsår stemmer. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

World War I Draft Registration Cards, 1917-1918 for North Dakota i Nelson County, viser Paul Olson f. 1. jan 1884.Han er gift med Mary, de bor i Aneta i Nelson County. Han er farmer. Eier egen farm. Blå øyne. Rødt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jon & John, Jeg har fått blod på tann når jeg har gode hjelpere: Hva med Peder (Peter ?) Olson f 1885 og som emigrerte i 1905 ? Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Census 1920. Paul m/familie. Lurer på om det er Peter vi finner under 57 på samme side, år inn USA stemmer ikke, kan være feilregistrering.: Mvh John

bilete1524.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg vil hermed få takke Jon Torp og John O Svenning for framifrå hjelp til å finne en slektsgren i USA, samt assistanse av en amerikaner i Sveits. Dere alle 3 gjorde at jeg i kveld hadde en lang samtale med WA Jeg glemte nå i farten den dyktige hjelperen Gunvor Tofte av min slekt her på Otta som innledet detektivarbeidet. Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.