Gå til innhold
Arkivverket

[#43650] Skifte i Sunnfjord: Jørgen Abelsen Midbøen Brandsøy


Gjest Toril Osther
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Hei Toril. Jeg har ikke skifte men jeg vil tippe at dette er Jørgen Abelsen som er født på Solheim i Gloppen i 1748 og som døde på Midtbøen i Kinn i januar 1820. Hvis det er riktig Abel så var han gift med Synnøve Gundersdatter. Paret har etter mine opplysninger 11 barn. Har ikke oversikt over alle barna, for noen dør trolig unge. Jørgen og Synnøve er imidlertid noen av mine forfedre.Du finner forøvrig familien i 1801-tellingen.Jeg har ektefeller på noen av barna, men hvis dette er riktig Abel og du har info om etterlsekt du også vil jeg gjerne dele info med deg:-)Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 5. juli 1820 og nevner enken Synneve Gundersdatter og barna Anders J. Husefest, Simon J. Midtbø, Morten J., Gunder J., 16, Johanne, død, etterlatt seg Simon Mortensen, 12, Jørgen M., 9, Giertrud M., 6, Inger g.m. Morten Simonsen Løkkebø, Gjertrud J., død, etterlatt seg Arne Danielsen, 2 år, Synneve J., 23, og Nille J., 20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Osther

Takk til deg Yngve for nyttig informasjon.Lars: Jeg stammer fra Anders Jørgensen og hans kone Martha Henriksdtr. Deler gjerne, du kan sende mail til meg på toril[atostherpunktcom].Mvh Toril Osther

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.