Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Gisle Hersvik

[#43656] Register av Dombok for byfogden i Bergen 1701 - Feilmelding!

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Feilmelding dukker opp ved klikking på: Lenke'Ukjent fil Db12011701a''Databasen er ikkje tilgjengeleg'MVH Gisle Hersvik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anette Skogseth Clausen

Hmmm jeg får databasen helt fint fram både når jeg søker den fram og når jeg leter meg fram til den i Databaseveljaren. Hvor fant du den lenken, den er nemlig feil.Her er korrekt lenke til databasen: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm jeg får databasen helt fint fram både når jeg søker den fram og når jeg leter meg fram til den i Databaseveljaren. Hvor fant du den lenken, den er nemlig feil.Her er korrekt lenke til databasen: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gisle Hersvik

Nei, det ser merkelig ut, av og til får eg opp'...da2.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=Db12011701a&metanr=3466'men nå fungerer det bra med den lenka som du har oppgitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gisle Hersvik

Prøv dette:- søk på 'byfogd' slik at du får opp dei tre basane.- gå så til arkivforum og klikk på lenka i innlegg (1).- trykk så på Databaseveljaren og klikk på 'Register av Dombok for byfogden i Bergen 1701'

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for god forklaring!Debattene er flyttet til en annen server med en annen adresse (da2.uib.no). Dette har påvirket lenkene i de blå horisontale menyene. Jeg trodde Jan hadde fikset dem, men det er tydeligvis noe som henger igjen, pekeren til Databaseveljaren og Søk bruker fremdeles da2.uib.no som adresse og da går det galt når den skal hente fram databasene for de skal hentes fra digitalarkivet.noJeg skal se om jeg klarer ordne feilen selv, men det kan også være vi må vente til Jan er tilbake fra USA om en ukes tid. Hvis du fra debattene klikker deg inn på en av pekerne til telllingene eller til framsiden, vil du komme på rett server og vil finne databasene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gisle Hersvik

Takk!Skal klare meg :-)MVH Gisle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.