Gå til innhold
Arkivverket

[#43659] Hedemark, Vang, Peter Petersen g Gønner Gulbranddtr. 1862


Gjest Marie Stephensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Stephensen

Hei !Leter etter forfedrene til Peter Petersen og hvor familien er i Folketellingene.Dette vet jeg :Gift 5 juli 1862 Vang Hedemark. Han 26 år og hun 23 år.1. Gustav Adolft født 8 februar og døpt 27 mars Stjørdalen. Konfirmert 5 oktober 1879 Hobøl (Tomter). Gift Petrus 3 august 1890 med Inger Marie Hansen. 2. Petrine Marie født 17 juni 1866 og døpt 16 september Modum Buskerud. Konfirmert 2 oktober 1881 Hobøl (Tomter). 3. Josephine Sophie født 21 juni 1869 Vang og døpt 24 juli 1870 Asker. Død Asker 22 januar 1877. 4. Anna Sophie født 19 mars og døpt 5 mai 1872 Asker. Konfirmert 14 april 1887 i Petrus. 5. Arvid Fredrik født 30 april og døpt 19 august 1877 Kråkstad. Konfirmert 11 oktober 1891 Petrus. Gift Borgelig 1 juni 1898 Stange med Ellen Marie Monsdtr. Eneste jeg finner i FT 1900. 6. Hans Kristian Fredrik født 17 november og døpt 26 desember 1880 Hobøl (Tomter). Finner han ikke blant døde i Hobøl eller Petrus. 7. Josefine Sophie født 13 februar og døpt 27 mai 1883 Hobøl (Tomter). Finner henne ikke blant døde i Hobøl eller Petrus.Gønner Gulbrandsdtr. dør 8 januar 1894 Petrus, Peter Petersen er død i 1891 i følge konfirmasjon til barn nr. 5 Arvid. Finner han ikke i Petrus eller Hobøl.Har sjekket inn og utflyttningslister i de forskjellige kirkesogn uten resultat.Finner ikke familien i FT 1865, og kun barn nr 5 i FT 1900 og det er det jeg har klart å finne i Folketellingene???Lurer snart på om det er bare jeg som er utrolig uheldig, for jeg mangler mange mange i de forskjellige folketellingene.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei Berit !Takker så mye for svar !Litt tydehjelp hadde kanskje vært på sin plass. Synes det står noe om Romedal, Sverige på Peter Petersen.Jeg er forundret over hvor mange jeg mangler i de forskjellige folketellingene. Lurer på om ikke antall innbyggere i dette land var mye høyere enn antatt, når jeg ser hva jeg mangler. Jeg har de jeg mangler spredd og da er det ikke enkelte steder heller hvor folketellingslistene ble borte, hmmm ?Marie Stephensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei !Ser at noe av teksten og noe rart har skjedd i setningene her. Det skal stå 'Litt tydehjelp hadde kanskje vært fint på plassen Sæther om det er det der står ??Fikk heller ikke med setningen : Barn nr.3 Josephine Sophie født 1869 døde i Kråkstad og ikke Asker som jeg skrev i innlegg 1.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Her trenges tydehjelp.Jeg har kommet til følgende:ungkarl Peter Petersen fra Sæthær? i Amols/Arnols? landshøvdingsforsamling af Sverrig 26 år haft naturlige kopper boende på Haa ? i Rommedahl. Pigen Gunor Gulbrandsdatter ... Hoels? eie 23 år vaccineret 1852 efter L.? Larsens attest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei !Takker for hjelp Berit !!!!Denne blir nok litt vanskelig for meg å lese, så jeg får håpe noen kanskje titter innom en tur og kanskje kan få hjulpet med litt tyding.Får kanskje lage en annen debatt siden, ang folketellingene og innbyggertallet.Marie Stephensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn Røsbak

Heijeg støtter det Berit har skrevet, og prøver litt til: Ungkarl Peter Petersen fra Sæther i Amolslands høvdings forsamling af Sverrig 26 år haft naturlige kopper boende paa Haarne i Rommedahl. Pigen Gunor Gulbrandsdatter østre Hoelseie 23 Aar vaccineret 1852 efter L. Larsens Attest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei !Takker så mye for hjelp med tydingen av vielsen i Vang.Kanskje jeg har vært litt uklar i hva jeg søker, så jeg prøver en gang til, istedenfor å lage en ny debatt.Jeg søker foreldre til Peter Petersen og hvor det blir av alle barna untatt Arvid Fredrik født 1877 Kråkstad. Jeg har søkt døde, viede, konfirmerte i de forskjellige kirkesogn hvor jeg vet de har oppholdt seg, så i Folketellinger og emigranter. Og det som står i innlegg 1 er alt jeg har klart å finne.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei igjen !Har funnet Petrine Marie Pettersen utvandret 1916 New York til sin datter. Hun bodde da i Toftesgt 22.Josefine Sofie Pettersen utvandret 1910 til Maine, og bodde da i Skolegt 2.Begge disse er i Kristiania noe jeg regner kanskje med at de er i FT 1900, men finner dem ikke.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Else Lillefuhr

Jeg er også på jakt etter denne familie. Marie Stephensen, kan du ta kontakt med meg, hvis du leser dette da det er en stund siden dette innlegget.Svarer du på dette skal du få min mailadr.Hvis det er andre som også har de som forfedre ta gjerne kontakt.Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.