Gå til innhold
Arkivverket

[#43665] Hans Jacob Larsen, Nærøy


Gjest Else Lillefuhr
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Lillefuhr

Han er født 17.08.1823 i Kolvereid. Gift med Anna Bergitta Nilsdatter født 26.09.1828, Nærøy. Hans foreldre er Lars Iversen og Johanna Johansdatter. Det er at jeg vet om jeg.Noen som kan hjelpe meg.Hans Jacob Larsen er min tippoldefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Fjær

Hei.I Nærøy bygdebok bind 4, s 425 (Smedvikaunet) står familien til Hans Jacob og Anna Bergitta beskrevet. De har 8 barn.Samme bok side 339 (Øyahalsen) finner vi anene til Anna Bergitta. Anna Birgittas morfar, Stephen Iversen, er min 3. tipp.Samme bok side 230 (Sandnesenget) finner vi foreldrene til Hans Jacob.Lars Iversen f. 1791 i Kolvereid? d. 09.12.1840, gift 28.12.1818 med Johanna Hansdatter Holand f. 1796 d.ukjent. Paret har 7 barn.Foreldrene til Lars antas å være sersjant Iver Quam og Maren Pedersdatter. Foreldrene til Johanna er Johan Johansen Sandnes og hustru Ellen.Mvh Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Noe sent tilsvar til Else.Svaret ditt av 11/11-06 virker noe 'snurt'....? ((Nærøy i Namdalen er MITT område)).Oppgi ALLTID de kilder du benytter. Dersom jeg har referert kilder du allerede har gjennomgått er det beklagelig, men uunngålig!For å 'spare oss for unødvendige oppslag', må du alltid vise til bøker og dokumenter du ALLEREDE HAR LEST.Når alt dette er sagt:God JulMvh Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.