Gå til innhold
Arkivverket

[#43667] Aron Jansson Arne eller Aron Jansen - Hvordan finne hans borgerlige ektskap


Gjest Bjørn-Erik Skjøren
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Arons innflytting er registrert i Kirkeboka løpenr 86 LenkeI Merknadsfeltet står det at han er 'Borgerlig egtevielse i S.borg 6 11 1901' ???? Problemet er at jeg ut i fra denne dato ikke finner ekteskapet i kirkeboka. Leser jeg feil årstall? Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Bjørn-Erik. Spørs om ikke statsarkivet sitter på svaret. Jeg vet det finnes egen bok for borgerlig vielse i allefall for Halden. I og med at det står at de er borgerlig viet, så finnes det også muligens en for Sarpsborg, tror du ikke ? Det er i allefall vel verdt å spørre.Den fra Halden som jeg brukte var i allefall ikke mikrofilmet, så jeg måtte se i originalboka.Da er det jo mulig at du må ta en tur dit for å finne den. Det går jo også an å spørre om de kan se etter for deg når du har dato og sted ? Ring eller send en mail dit ! Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Hei Anne Lene. Jeg har tittet i den aktuelle scanndede krkebok. Der står noen under viede dissentere men det er svært få å finne og det er flere 'hull' når det gjelder år. Da får jeg prøve en mail til RA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei igjen. Ja det er nok stedet å prøve. Det er nok egen bok for de borgerlige handlinger, og ikke ført under dissentere. Da må du nok i originalboken, for den er ganske sikkert ikke mikrofilmet. Men som sagt, du kan jo spørre om de har anledning til å slå opp for deg, så lenge du har eksakt dato og sted. Anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Flott at det var full klaff. Moro å høre. Fikk du da det du trenger for å gå videre så er jo det flott. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.