Gå til innhold
Arkivverket

[#43677] Torbjørn Andersen, Østlandet, veiarbeider.


Gjest Rolf Erik Veka
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Erik Veka

Søkjer opplysningar om vegarbeidar Torbjørn Andersen frå Austlandet. Han vart drepen i ei arbeidsulykke på utbetring av Bergsdalsvegen i Dale i Bruvik, noverande Vaksdal kommune. Truleg skjedde ulykka kring 1930. Arbeidskollegar hogg inn bokstavane T – A i ein stein til minne om ulykka. Steinen er bevart. Er det nokon som kan hjelpa til å finna person

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Rolf Erik. Jeg har et par spørsmål tilbake jeg.1. Søker du info om selve ulykken og når Torbjørn døde ? Eller søker du hans foreldre, søsken osv ?2. Vet du ca når han ble født, andre opplysninger du måtte ha om han er det også fint om du opplyser om.3. Vaksdal kommune. Her svikter min lokalkunnskap. Jeg finner Vaksdal i Hordaland. Er det rett sted, eller snakker vi om et annet Vaksdal ?Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.