Gå til innhold
Arkivverket

[#43683] Hjælp til opslag i NST


Gjest Ib Molbech
 Del

Recommended Posts

Gjest Ib Molbech

Jeg interesserer mig for slægten Molbech. I 1735 rejste Jens Mølbach til Skien, og i Skien kaldte han sig Jens Molbech. Han blev gift med Anne Marie Pedersdatter Baar og fik hurtigt 6 børn, hvoraf kun Peter Molbech overlevede sit 1. fødselsdag. Mit problem er, at efter Anne Marie Pedersdatter Baars tidlige død (1748) bliver Jens Molbech far flere gange uden tilsyneladende at have giftet sig igen. Jeg har fundet Maren Molbech Jensen døbt 20. september 1749 i Skien. Moren er Maren Knudsdatter, men jeg tror ikke Maren og Jens er gift. Jeg har også fundet Christen Jensen Mølbach, født ca. 1757 - her kendes ingen mor. Læg mærke til, at her staves navnet Mølbach. Det har fået mig til at overveje, om mine eftersporinger skal rette sig mod slægtsnavnet Mølbach. I NST har jeg fundet: Mølbach Anders Sørenss., prokurator 1: 266Mølbach Anders, tolder 11: 389Mølbach Anna Dorthea 25: 328Mølbach Christen Anderss. 4: 70Mølbach Christen, kjøpm. 11: 389Mølbach Else Bolette 4: 54, 28: 401 Mølbach Hans, kjøpm. 11: 389Mølbach Johan 24: 278Mølbach Johanne Marie, g.m. Finne 22: 163, 24: 277fMølbach Morten, prok. 11: 389Mølbach Thor Carstenss. 24: 278Mølbach Thora Marie, g.m. Finne 22: 163, 24: 277Desværre har jeg ikke selv NST - derfor denne henvendelse. Er der en, der vil være mig behjælpelig med at kontrollere, om der er nogen af ovenstående, der har forbindelse med Jens Molbech/Mølbach?På forhånd tak Ib Molbech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

De omtalte personene kan dessverre ikke sees å ha noe med Jens Mølbach/molbech i Skien å gjøre. De ser alle ut til å være knyttet til Mølbach-familier i Kristiansand på 1700-tallet og i Risør på 1800-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.