Gå til innhold
Arkivverket

[#43700] Thor Mikalsens sønner fra Skåtøy, Hvor ble de av ?


Gjest Kerstin Thorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kerstin Thorsen

Thor Mikalsen / Mikkelsen f. 7-12-1851 i Tørdal (hans 2. gifte)Gunhild Marie Johnsdatter f. 25-11-1848 i Tørdal (hennes 2. gifte) De bodde bl.a. på eiendommen Blomstad, G.nr.30 B.nr.107 på Skåtøy. i første halvdel av 1900-tallet.Sammen hadde de barna: Johan Jørgen f.24-9-1882 d. 24-9-1924 på vei til Havana.Thomas Kornelius f. 5-10-1884Mikal Teodor f.14-9-1886Thorvald Georg f.16-9-1888Harald Antonius f. 23-2-1891Gunhild Marie hadde fra første ekteskap datteren Anne Karoline f.29-9-1877 datter av Thoralv Knudsen.Thor hadde fra første ekteskap sønnen Nils Martin Thorsen f.15/2-1874. Han var gift m. Jørgine Kristensen fra Søndeled. De bodde på Stensund,Tåtøy og på Langkjær, Levangsheia.Jeg har funnet ut mye om Anne Karolines aner og slekt, men savner opplysninger om hvor det ble av hennes halvbrødre. Da alle er utflyttet fra Skåtøy. Jeg vet heller ikke hva sønnene het til etternavn, enten Thorsen, Mikkelsen, Mikalsen eller et annet navn. Jeg hjelper Anne Karolines oldebarn å finne noen ukjente slektninger.Hilsen Kerstin Thorsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.