Gå til innhold
Arkivverket

[#43725] Emigranter over Fredrikstad.


Gjest Rolf Theodorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Theodorsen

En slektning Lars Johannesen, Onsøy 29 år reiser med Nederlandske linie, Kristiania 14. april 1888. Kan noen fortelle meg hvor ferden gikk og gjerne videre hvis det var en mellomstasjon. Har fått opplysning om at familien bodde i Musgegon, Michigan i census 1900. Kone og barn reiste ikke samtidig. Noen glupe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Hei Tor! Mange takk for førsteklasses hjelp! Familiene det dreier seg om har jeg forsøkt å finne i ca. 10 år.Det dreier seg om 2 søstre av min bestefar; Oline Kathrine Olavesen f.26.12.1859 i Tune, Østfold og Oline Marie f. 12.1.1862 i Tune. Ingen av disse har meldt flytting og usikker på hvor de ble av. For en tid siden fikk jeg oppl. at Oline M. hadde emigrert over Kristiania 21.8.1890 til Quebec med skipet Angelo. Tilfeldigvis fant jeg min bestefars navn i en hjemmeside, og tok kontakt og fikk noen oppl. og kom over giftemålet til Oline Kathrine og Lars Johannesen. Har også funnet de 3 barna du nevner, født på Græssvik, Onsøy. Søkte så etter utreise og fant Lars og ant. en bror Adolf reist fra Fredrikstad i 1888. Det du har funnet stemmer ganske bra bortsett fra etternavnet og Oline bør være 40 år,og immigration Year 1887. Da må vel kone og de 3 barna ha reist i forveien. Min språkkunnskaper som 78 åring har store begrensninger, så jeg er takknemlig for all hjelp! Den første linken du skriver kommer jeg ikke inn på. Har ikke noe abonnement. Hvis du har mulighet til å hjelpe meg videre er det fint, f.eks. finne Oline Marie`s bevegelser! Hilsen Rolf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Rolf;Skal se om jeg får tid til å se litt mer i løpet av helgen som kommer.Det er nok rette folk jeg har funnet: Når jeg åpner originaldokumentet står det at Oline er født i Dec. 1859!! (feil indexering altså)Immigrasjonsåret har jeg erfaring for at ofte er 'ca'.tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.