Gå til innhold
Arkivverket

[#43749] Inga Elise fra tjøtta. hvem er hennes mor? maren?


Gjest Jan Egil Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Egil Larsen

Jeg sliter med og finne bekreftelse på Inga Elise Sofie Johansdatter sin Mor.Inga er født 8.5 1875 Tjøtta..(Vivelstad)I folketelling for Tjøtta i 1875, står Hennes far.. Johan Ingebrigtsen oppført som gift med Maren Steffansen.Men.. Inga står oppført som hans datter, og ikke deres datter.Er ikke Maren hennes mor?Er det noen som har tilgang på Kirkeboken for Tjøtta, eller noen andre aktuelle kilder.Jeg for min del stanger snart hodet i veggen:-)Med vennlig Hilsen Jan Egil Melhus i Tr.Lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei her finner du dåpenIGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0INGA ELISE SOFIE INGEBRIGTSEN FemaleEvent(s): Birth: Christening: 27 JUN 1875 Tjotta, Nordland, Norway Parents: Father: JOHAN INGEBRIGTSEN Family Mother: LOVISE BERGITE ULRIKSDRMessages: Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Egil Larsen

Det var jo en nyttig opplysning Odd.Det er mulig jeg har sett meg blind på folketelling Tjøtta 1875, der står det Inga.., men der født i 74.. jeg har opplysniner om at hun var født Mai 1875..Videre er hun jo oppført under Johan Ingebriktsen.. og da Maren. Men hun er ikke oppført som Mor.Er det jeg som ser på feil Familie da?Mvh Jan Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Og her er nok dåpen til den Inga du har sett i folketellingenIGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0INGA VILHELMINE JOHANSEN FemaleEvent(s): Birth: Christening: 15 NOV 1874 Vevelstad, Nordland, NorwayParents: Father: JOHAN EDV. INGEBRIGTSEN Family Mother: MAREN N. STEFANSENMessages: Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Egil Larsen

Tusen takk for hjelpen Odd Brede. Jeg så meg nok blind på feil spor.Men da løsnet det gitt, helt til neste gang.Takk igjen Jan Egil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Jeg har en Johan Ingebrigtsen i min database. LenkeEr det den samme Johan som er far til Inga Elise? I så fall har jeg aner på Johan hvis du er interessert.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 10 måneder senere...
Gjest Hanne Line Osberg Eide

Desverre hadde jeg glemt dette. Helt til jeg fikk mail fra ei som er i slekt med deg. Hennes mor er søskenbarn av deg.Skal sende det jeg har, men var klar over at det meste ikke er kvalietssikret mot primærkilder.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.