Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Britt Nilgard

[#43750] Finner ikke oldefar Carl G. Andresen

Recommended Posts

Gjest Britt Nilgard

Iflg. metodistkirken i Porsgrunn så var han Carl G.Andresen født 1876 på Fjeldheim i Vestre Porsgrunn. Døde mellom 1933-36?Finner han ikke i folketelling ei i kirkebøker. Han reiste til sjøs, var maskinist.Han giftet seg mellom 1905-10 ville jeg anta med Hanna Josefine f. 1881 d. 1929 fra Tollnes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Eide

Det kan være han som du finner ombord i Harald Hårfagre ved ft 1900:Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Johan Arthur Hansen

Her kommer et skudd i natten. Det er ei Marianne Andersen f.Olsen som bor i Solum i 1900. Hun er enke f.1834 og metodist og det er kanskje hun som 18.11.1859 ble gift i Solum med Anders Arneson. Hun kan ha tatt hans etternavn, noe som ikke var uvanlig ved FT i 1900. De fikk en datter Gunhild Maria f.8.9.1860 i Solum. Jeg finner dem ikke ved FT i 1865. Kanskje er de foreldre til Karl Gunerius? Dette bør kanskje undersøkes?, selv om det ser litt tynt ut. Mvh. Johan Arthur Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg glemte å legge inn lenken i forrige innlegg. Se Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.