Gå til innhold
Arkivverket

[#43752] Ringerike hvilke kirkebøker skal jeg lete i?


Gjest Britt Nilgard
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Nilgard

Søker etter en Andreas f. 1890 ikke helt sikker på etternavn,eneste jeg vet er at han er født på Ringerike.Finner han som 10 åring i Kristiania,de bodde i Maridalsvn. 64,registrert som sønn av Hans Olsen f. Nevlunghavn 1863-64 og Ingeborg( f. 1863 Ullensaker)Skulle gjerne vite mer og han har vistnok en ukjent bror som het Erik, uvisst om de brukte Olsen som etternavn. Han Erik tror jeg er født før 1890 og han forvant plutselig etter opphold i den engelske hæren i India. Min slekt etterlyste han via frelsearmeen, uten resultat. Noen tips vedr. disse to halvbrødrene eller helbrødrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Ringerike er eit samlenamn for Norderhov og Hole prestegjeld!Lukke til!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Arne Myhrstuen

I Ministrialboken for Hønefoss 1887-1906 finner jeg en Andreas født 18/2 1890 Hønefos døpt 8/6 Hønefos (sønn av Arbeider ved Follums Brug Hans Olaf Olsen født 1863 og hustru Emma Andreasdatter født 1856), kan være den du leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.