Gå til innhold
Arkivverket

[#43769] Døypte i Bergen 1668 - 1815 Berthe Janniche Jonsdtr.


Gjest Marit Ådlandsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Ådlandsvik

I Døypte i Bergen 1668 – 1815 finner jeg i post nr. 11767 Berthe Janniche Jonsdtr. født 23. november og døpt 26. november 1759. I merknadsfeltet står det ”Død”. Fremgår det av kirkeboken hvem som er død ? Rent umiddelbart ville jeg tro det gjelder barnet, men jeg finner ingen dødsfall som passer. Derimot finner jeg i Gravlagde i Bergen 1816 – 1886 i post nr. 26086 Enke Berthe Janiche Johnsdtr. død 23.08. og begravet 29.08.1829. 69 5/6 Aar. Finnes der et skifte etter den Berthe Janiche Jonsdtr. som dør i 1829 ?Vennlig hilsen Marit Ådlandsvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Død refererer her sannsynligvis til moren, som ikke er blitt introdusert fordi hun altså var død før introduksjonen kunne finne sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Ådlandsvik

Tusen takk for svaret. Er det mulig å finne ut om det er et skifte etter den Berthe Janiche Jonsdtr. som dør i 1829 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.