Gå til innhold
Arkivverket

[#43778] Ingeborg Skjold


Gjest Oddvar Tarberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddvar Tarberg

Kan noen hjelpe meg her, min sin bestemor Ingeborg Skjold f.14.12.1880 (Fana? )Død 13.06.1965 ,Hun ble gift 1902 med Olav Peder Moltumyr f.21.10.1880-24.04.1955 Det jeg veit er at hun sannsynligvis er adoptert av Nils og Elisabet Skjold Fana Er det noen som vet hvor jeg kann finne ut hvem hennes biologiske foreldre er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiDette kan være et skudd i blinde, men jeg fant en Ingeborg konfirmert i Fana. Hennes fødselsdato er 15/12.1880.Skjold er både et etternavn og et stedsnavn i Fana.Lenke Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Tarberg

Hei Lars Ove Trur ikke dette er den jeg ser etter da jeg har hørt at hennes mor heter Ingeborg Larsdatter f 1855-1858 og hun oppgir en Bertel Østensen (ungkar) som barnefar f.1858 så det tyder på at det var uten for ekteskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Tarberg

Hei GeirHvor fann du vielsen på Bertel Østensen, Kjellevold.1902,lenken du sendte med var ikke så lett og tyde,kunne du skrevet hvor du fant det så kan jeg kikke selv? Ellers takk for hjelpen hittil. du skriver og at Ingeborg Larsdatter var konfirmert 1896 i Birkeland kirke ,er dette noen du har funnet på de skanna kirkebøkene her på digitalarkivet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eide

De ble viet i Birkeland kirke i Fana. Skjold hører til dette soknet. Denne kirkeboken er som du nevner skannet og du finner den her på Digtalarkivet.Det som er nevnt av interesse er : Vielsesdato 18 oktober 1902. Olaf Peder Johannes Petersen Lagerbetjent bosted; Bergen Fødested: Moltemyr, Herø f. 1880. Konf 1895 i Herø.Ingeborg Bertine Bertelsdtr. Fødested: Skjold i 1880. Konfirmert i Bkl (Birkeland).Fedrene er: Pladsm. Peter Rasmussen. og Ungk. Smed Bertel Østenss. Kjellevold.Forlovere: Nils Iversen, Skjold. Mons Olai Monsen, Skjold.Konfirmasjonen:Lenke19. April 1896 nr 13 blant jentene. F 14.12.1880 døpt 2.1. 1881. Mor Pige Ingeborg Larsdatter.Dersom Ingeborg Larsdtr. skulle være født ca 1858. Er det mest sannsynlig hun som bor og er født på Natlandsmyren i Fana.Se ft 1865 og ft 1875.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.