Gå til innhold
Arkivverket

[#43779] Petrine Olsdtr. og Johan Alfred Gustafson


Gjest Jonny Lyngstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Jonny Lyngstad

Nå prøver jeg også her på Digitalarkivet:Ifølge flyteseddel fra Voss 13. august 1906 hadde Johan Alfred Gustafson f. 13. desember 1869 i Perstorp, Sventorp soknekall, Skaraborgs len, Sverige av foreldre Lovisa Johansdtr. og ektemann Anders Gustaf Johansson, blitt gift i Voss i tidsrommet 1901-1903 med Petrine Birgitte Olsdtr. f. 27. nov. 1874 på Bjørgumseie, husmannsplass under Bjørgo, i Nord-Aurdal, se innlegg [url="http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=37744>LenkeHan var steinarbeider og arbeidet i steinbruddet her på Visnes, Eide på Nordmøre og døde her på Visnes i 1914. Han var onkel til den berømte Greta Garbo idet han var bror til hennes far, Karl Alfred Gustafson.Johan Alfred arbeidet ved Bergensbanen fra 1903 til 1905, se LenkeDe fikk 2 døtre mens de bodde på Voss:1. Palma Jonetta f. 6. september 1903 på Voss og døpt på Voss den 6. desember 1903. 2. Helga Otilie f. 11. mars 1905 på Voss og døpt på Voss den 12. juni 1905. Ved konfirmasjonen hennes står det at hun var født den 19. mars.Etter at de kom hit til Visnes, fikk de 3 døtre til. Dessuten hadde hun 2 sønner før hun ble gift med Johan Alfred og en sønn etter at Johan døde.Er det noen som kan bekrefte fødslene på Voss ut fra kirkebøkene på Voss. Jeg har vært inne og sett i de bøkene fra Voss som ligger ute på nettet, men kan ikke finne noe om dem.Er det noen som kan finne ut hvor og når de ble gift?Se også spørsmål nr. 42911 Lenkesamt på Slektsforum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Marianne Bakketun

Veit ikkje om du har fått svar på dette, men her er iallefall Helga Otelia, fødd 11. mars og døypt 12. juni; nr 47. LenkeMarianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Lyngstad

Takk skal du ha.Jeg fant dåpen til disse 2 i fjor vår da nye kirkebøker for Voss ble lagt ut.Men giftermålet til Petrine og Johan har jeg så langt ikke funnet.Jeg har sett etter i alle kirkebøkene for Voss med omland.Det kan jo hende at de ble gift før de kom til Voss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.