Gå til innhold
Arkivverket

[#43782] Lesehjelp Nannestad KB


Gjest Berit Gaarder
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Gaarder

Jeg trenger hjelp til å lese det som står på dåpsbarn nr. 73 på denne siden. LenkeBarnet heter Karl Johan, men jeg trenger hjelp til foreldre og faddere, samt siste kolonnen. Jeg gjetter på at det står når de ble viet.På forhånd takk.Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Jeg leser navnene slik, med forbehold om at noe kan være feiltolket:Foreldre: Christian Eriksen (1847)og Maria Stenersd. (1849) Engelsdalen.Faddere: Lars Christofferssen Engelstad, Olaus Jensen D (ditto), Mikal Thorsen D., Lina Christoffersd. D., Karen Tollendsd. D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg kom nesten til det samme:Christian Eriksen 1847 og Mari St...1847 Engelstad eie?. Faddere: Lars Christoffersen Engelstad, Olavus Jonsen d., Mikal Jonsen d., Lina Christoffersdt. d., Karen Tollovsdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gaarder

Takk for det.Jeg har vielsen til en Karl Johan som skal være født 22. mai 1874 i Nannestad. Der er farens navn oppgitt til Kristian Eriksen Gaarder, så det kan nok stemme. Har også funnet konfirmasjonen på ham i Ullensaker, på Gårder østre. Der står moren som Maria Skjønnesdatter. Det kan vel også tolkes som dere har foreslått. Skjønne er jo ikke akkurat et vanlig navn.Jeg har i folketellingen 1865 funnet et ektepar med disse navnene i Nannestad. De var da over 32 og 35 år gamle, så årstallene i dåpslista ser ikke ut til å være fødselsår, men kan det være konfirmasjon, eller altergang?Noen som har tolket den siste kolonnen?Uansett ser det ut som om jeg endelig har funnet en løs trådende i slektstreet mitt. Dette er den grenen som har irritert meg lenge, så all ære til de som skanner og indekserer kirkebøker.Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.