Gå til innhold
Arkivverket

[#43783] Bø i Telemark - Halvor Halvorsen født rundt 1767 - gården Nordbø.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

I FT 1801 for Nordbø finnes Halvor Halvorsen med familie. Der i blant barna Åste 8 år og Groe 2.Kjenner noen til hvor det ble av døtrene - speseilt interessert i Åste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Frå Bøsoga I. Nordbø side 202: Åste, f. 15.8.1792, g.m. Gunleik Nilsson Helgetveit, øvre i Lunde. Halvor f. 24.3.1797, g.m. Ronnaug Torsteinsdtr. Siglhus. Dei andre barna død mellom 1801 og 1817.Mvh Gro Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk for svar, Gro Berit. Da kan jeg eliminere henne. Jeg har i lengre tid lett etter en Åse Halvorsdatter som ble gift i Sandsvær i 1822, men som ikke var derfra - og, med en søster Groe som var fadder for hennes barn.Skulle du ha kjennskap til om det finnes bygdebøker for Gjerpen som dekker alle gårdene der?Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Hei igjen - jeg ser du har vært inne på begge innleggene mine! Og takk for det. Jeg så på denne siden i går, men finner ingen Foss gård. Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.