Gå til innhold
Arkivverket

[#43785] Martinus Engebretsen Brøten, Øvre Rendal.


Gjest Thorbjørn Granlund.
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Granlund.

Hei. Er det noen som har peiling på denne personen ? Martinus Engebretsen Brøten, Øvre Rendal, f. 13.08. 1846, gift, 05.01. 1873, m. Karen Andersdatter Nordre Lomnesberget, Ytre Rendal, f. 27.06. 1847, d. på Viken, i Ytre Rendal, 18.08. 1915 ( står at de da var selveiere ). Men det er mannen, Martinus Engebretsen jeg lurer på. Det er blitt sagt at han omkom på fjellet mellom Kvikne og Tolga, i 1919 ? men jeg har ikke lykkes å finne hans dødsdato, for å få dette bekreftet. På forhånd takk. Med beste hilsen : Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Tollan

Hvis du med 'peiling på', mener dødsdato/dødsårsak, sier også Bullboka (gl. bygdebok for ØR) at han døde på fjellet mellom Tolga og Kvikne i 1919. (Kanhende er derfra du har denne opplysninga?) Opphavet hans finnes også der, samt i FT1865 LenkeKB for Tolga har jeg dessverre ikke lenger enn til ca.1875.Mvh Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Hei. Takk for tipset, men jeg er redd jeg er like langt. Kirkebøkene som er eldre enn 1930, for Tynset, Tolga og Kvikne, er hentet av Riksarkivet. Med beste hilsen : Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.