Gå til innhold
Arkivverket

[#43787] Jeg leter etter slekt i sigdal ,Grenplassen ,Mjøseng,Køssa under Sund ,Nubberud


Gjest Elisabeth B Lunde
 Del

Recommended Posts

Gjest Elisabeth B Lunde

Jeg leter etter: Torgun Kristofferdat f ca 1757 Grenplassen Sigdal sine forfedre bakover Torgun var i 1778 gm Elling Olsen f 1747 Mjøseng Sigdal. De fikk mange barn i Mjøseng . Elling`s far Ola Gunvaldsen f ca 1704-09 leter jeg også etter, han var gm 1734 Gunhild Ellingsd VELSTAD hun har jeg videre. Er det noen som kjenner til disse grenene og kan hjelpe meg visere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du kan låne de på et bibliotek, og det er bare 2 av bøkene som er gårdshistorie. Tror det er en Mørck som har skrevet dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Andreas Mørch: Sigdal og Eggedal II s. 43:Grensplassen av mellom Gren.Kristoffer Hansen kom hit fra Tukua omkr. 1750. Han var g visst i 1750 m Kari Olsd. og hadde barna: 1. Hans 1750 (Tukua), døde 1751. 2. Marte 1752. 3. Hans 1755. 4. Torgun 1757, g 1778 m Elling Olsen, i Sundseie. 5. Mette 1760. 6. Johanne 1762, gm Ola Amundsen Tislebakke, i Røysebråtan av Rud. Kristoffer døde 1763, de hadde ei ku, en sau og et lam her, aktiva var 7 rd., passiva 6 rd.Jeg finner ikke noe om Kristoffer Hansen i Tukua.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth.Jeg er etterkommer av Ola Gunvaldsen og Gunhild Ellingsd Velstad. Det er kanskje du også?Har ikke tilgang til min egen database på noen dager. Hva søker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth B Lunde

Hei Jon.Ja;)jeg er etterkommer jeg også. Det er i 8 ledd hos meg.Ledd 8:Ola Gunvaldsen gm Gunhild Ellingsd Velstadledd 7: Sønnen Elling Mjøseng Under Sund f 1745 gm Torgun Kristoffersd f 1757.Torgun`s foreldre Kristoffer Hansen Tukua og Kari Olsd . Stopper der hos meg.ledd 6: sønn Hans Ellingsen 1792 gm Siri Johansd,hun har jeg ikke noe på.ledd 5: sønn Jens Hansen 1821 Nubberud Sigdal skomaker i Drammen gm Elen Karen Elensd f 1821 fra Nordal Lier. Elen Karen (ELI) har jeg mye på.Ledd 4 Anton Martinius Hansen (Bauer) f 1859 gm Hanna Kolkin Eiker.Ledd 3 Hans A.E.Bauer f 1904 gm Wanda Gjølstad Oslo.Jeg har ikke noe etter Ola Gunvaldsen Nubberudeie ,der står jeg bom fast. Gunhild Ellingsd Velstad (Eiedal)har jeg et lite stykke.Har du noe videre på Ola Gunv.eller foreldrene til Torgun gm Elling .Hvem av barna er ditt ledd?? send privat e-post om du vil.Elisabeth ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.