Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bjørn-Erik Skjøren

[#43795] Hjelp til å tyde kirkebok - Georg Nils Henrik

Recommended Posts

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Kan noen hjelpe med å tolke bosted samt etternavn til de to siste fadderne Grete ?????? og Johanne ???? i dåpen til Georg. post 11Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ketil Firing Hanssen

Grete Trosterud, Johanne Olavesdatter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Tusen takk, Kjetil :) Jeg sliter fortsatt litt med foreldrenes bopel. Ekstra vrient fordi jeg ikke er kjent i området.Leser det til Rattnesberg eller Rattnesborg men det gir ingen mening for meg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Unnskyld at jeg skrev navnet ditt feil, tusen takk Ketil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Kan bostedet være Katrineborg? Det ser slik ut, synes jeg, men jeg er ikke lokalkjent. Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Mathisen

Katrineborg er det sted i Sandefjord som heter. Men denne dåpen var visst ikke der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Hei Hans og takk for forslaget. Katrineborg er en mulighet. Fredrikstad byleksikon sier følgende:Katrineborg, eiendom i statens eie på byens marker, mellom Haldenveien og Torsnesveien. Den disponeres for tiden av Heimevernet (HV). Empirehuset på eiendommen er bygd omkring 1840 av kjøpmann Johan Christian Fleischer (1811-97). Han gav eiendommen navnet K. etter sin svigermor Catharina (av Guldberg-slekten. Før HV overtok, ble huset brukt til offisersbolig.Stedet ligger i Østre Fredrikstad Noen synspunkter der ute?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Hei Else, sorry at jeg glemte å legge til deg i 'takke lista'

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Hei alle sammen (så er ingen glemt!). Takk for hjelp, jeg slår meg til ro med Katrineborg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.