Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Carola Kleven

[#43798] Oppslag i rakkestad kirkebok 1877, noen som har mulighet?

Recommended Posts

Gjest Carola Kleven

Hei, leter etter dåpen til min tippoldemor, Elise Mathilde Aleksanderdatter (Tranemyr) og lurer på om hun kan være fra Rakkestad. Har noen mulighet for å se i Rakkestad kirkebok for 1877 ?Ref tråd: 43523LenkeTusen takk! :) MVH Carola K.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carola Kleven

Ingen som har noen mulighet? Da får jeg finne turen til kirkekontoret og spørre da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tommy Paulsen

Elise Mathilde konfirmeres i Skjeberg i i 1892 (nr 32) Hun er født 11/7-1877, døpt 22/7-1877 i Rakkestad LenkeMvh Tommy Paulsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carola Kleven

Hmm, der var hun ja! Tusen takk!Hmm.. klarer du å tyde hva det står på foreldrenes navn ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tommy Paulsen

Det tror jeg nesten noen andre må hjelpe med...... For meg ser det ut som det står Alexander Ulriksen og Bolette Sofie Thores. Mo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aase R Sæther

Bolette Sofie Thorersdtr, meiner eg det står, elles enig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carola Kleven
LenkeFinner en Aleksander Ulriksen i Rakkestad her men.. om det er det han heter.. Finner ingen Bolette Sofie Thorersdatter, det kan jeg si meg enig i også.. hmm..Tror jeg må få prøvd å sjekke dåpen hennes!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carola Kleven

Hmm.. kanskje det kan være Thogersdatter ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Asbjørn Schjølberg

Hei. Prøver meg jeg også.Du har selvsagt funnet disse fra før, men i tilfelle ikke så - se Folketelling 1865 for RAkkestad:Alexander Ulriksen (20) på Kirkeng i Rakkestad i 1865. Bolette Thorersdatter (f. 1845 i Skjeberg), på Houg med Levernæs. De passer unektelig ganske godt?Vennlig hilsenAsbjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aase R Sæther
Lenke i 1865 er vel den same som Carola viser til i 1900 - framleis ugift om ein skal tru tellinga, i så fall snakkar vi vel om ei utanomekteskapeleg Elise.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carola Kleven

Der hang jeg ikke med hvem du tenkte på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carola Kleven

Her har vi vel Alexanders dåp, noen som klarer å tyde for meg? Ser ut som det står Ulrik på far hvertfall... Og er døpt i Degernes... Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rita Hole

Alexsander,født 2 des 1840 døpt 1 jan 1841 Degernes.Gaardbruker Ulrik Rasmussen Murtnæs og hustru Else LarsdatterRita

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.