Gå til innhold
Arkivverket

[#43801] Hjelp til tydning av passasjerliste foto vedlagt


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Heen

HeiSå langt jeg kan se står det følgende: Oscar Larsen, 42 år, mann, gift, Yrke sjømann (Sailor), kan lese og skrive, Svensk, fra Skandinavia, siste permanente bosted, Stavanger. Til New York, betalt biletten selv, medbragt 15 dollar, Har vært i New York tidligere i 1904/05. Bestemmelses sted: Til sitt søskenbarn Harry Hanson, 237 Vernon? Ave., Long Island, NY. Har tildligere ikke vert i fengsel, er ikke polygamist, ikke anarkist, har god helse og er ikke handikappet.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

HeiNår jeg ser på det igjen må jeg nok være enig med Arne Solås. den første del av setningen står over linjen og resten under. Så da er det nok rett at han skal til sin venn Carl P., jeg klarer heller ikke helt å tyde det etternavnet. Det med søskenbarn Harry Hanson gjelder nok personen på linjen under. mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Kan noen hjelpe å tyde hva som står vedr. Oscar Larsson nr.5 ? Lurer på om det er samme person som over? mvh Jan Frode Johansen

bilete1565.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

HeiDet kan jo se ut som samme person, alderen er jo 40 år her og var 42 på forrige, han er her også nevnt som Svensk. Om det som står sist tilhører hans opplysninger kan det se ut som han har vært i USA enda en gang før, tror det står 1888, San Francico. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.