Gå til innhold
Arkivverket

[#43807] hjemmeside - hjelp!


Gjest Kjell Kildet
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Kildet

Jeg er total-novise når det gjelder databehandling. Skulle gjerne visst hvor det er hjelp å få til å lage hjemmeside hvor jeg kan legge inn mine slektsoversikter - hjelp til en skikkelig dummy altså! Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit
http://www.geneanet.orgPaa Geneanet kan du sette opp siden din gratis dersom du har en gedcom fil og et zip program.Du kan lese det paa engelsk, men naar treet er kommet opp, er det mulighet for aa sette spraaket til norsk.mvh Kjellaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Har du abonnement hos online.no (Telenor), kan du bare logge deg inn her: http://www.online.no/at/hjemmesider/så trykker du på 'Logg inn på din hjemmesidegenerator'.da kommer det opp et bilde der du skriver inn ditt brukernavn og passordda får du opp ei side der det nesten helt nederst står 'HTML (websider' trykk der, og du er inne på din egen hjemmeside, der du kan skrive/kopiere inn hva som helstvil du legge det ut på nettet, trykker du bare på 'Offentliggjør' - veldig enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Og for ordens skyld: du bør ikkje legge ut informasjon om nålevande personar på nettet, viss dei ikkje har gitt samtykke til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Helt enig med Arnfinn, og jeg kan forbedre bruksanvisningen når det gjelder Telenor litt, se innlegg 6. Jeg gjør det på nytt:Har du abonnement hos online.no (Telenor), kan du bare trykke her: http://www.online.no/at/hjemmesider/så trykker du på 'Logg inn på din hjemmesidegenerator' (nede på sida).da kommer det opp et bilde der du skriver inn ditt brukernavn og passordda får du opp ei side der du får opplysninger om hjemmesideadressen din og der det nesten helt nederst står 'HTML (websider)' - trykk der, og du er inne på din egen hjemmeside, der du kan skrive/kopiere inn hva som helstvil du legge det ut på nettet, trykker du bare på 'Offentliggjør' - veldig enkelt!Skal du endre på sida (stryke/tilføye), kan dette gjøres i løpet av 'sekunder'. Da går du inn på samme måte og trykker på 'Endre' i øverste høyre hjørne - gjør endringene og lagrer før du igjen offentliggjør.Margene er ofte for trange, men de kan du bare 'peke på' og flytte.Så er det litt 'dill' med bilder og andre muligheter, men dette er heller ingen 'heksekunst'. Prøv deg fram - dette er ditt område (gratis), og du kan rette opp og fjerne alt om du vil - med et tastetrykk - 'slett'.For ordens skyld; jeg hadde abonnement hos en annen for noen år siden, og der var det like enkelt, om ikke enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kildet

Kanskje muligheten for meg som kan så lite, er å legge det jeg har, inn på WORD, og så få en viderekommen til å hjelpe meg å legge det hele inn som en hjemmeside?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.