Gå til innhold
Arkivverket

[#43816] Kirkesogn i Oslo Maridalsveien i 1900


Gjest Britt Nilgard
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Nilgard

Astrid Olsen f. 31051900 i MaridalenForeldre var metodister Far Hans Olsen f. 1864 i Larvik Mor Ingeborg Olsen f. 1863 i UllensakerTror at de har noen barn hver fra tidligere ekteskap. Andreas f. 1890 på Ringerike Ebba f. 1993 Oslo? Anne Helene f. 1897 Oslo?Også er den visst en Erik, uvisst når han ble født.Han forsvant fra engelsk kone da han var i den engelske hæren i India, og ble etterlyst av min bestemor og deres søsken gjennom frelsesarmeen en eller annen gang etter 1945 uten resultat. Han var visst veldig glad i New York, men men et mysterium. Det ble heller ikke snakket om og jeg fant det ut via min fars kusine.Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Hei. Den eneste Andreas jeg finner i kirkebok for 1901 i Hønefoss er 25 i denne arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4176&idx_id=4176&uid=ny&idx_side=-28 Når det gjelder Erik skulle det være en mulighet her LenkeHer har dem folketellinger fra 1899 til 1954.Alf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Ble Astrid født i Maridalsveien eller ble hun født i Maridalen? Hvis det siste er tilfellet, ble det vel på denne tiden som regel oppgitt navnet på en gård eller plass og ikke 'Maridalsveien', selv om Maridalsveien også strekker seg langt innover i Maridalen.Maridalsveien er ellers en av de aller lengste (hvis ikke den lengste?) veien i Oslo by i dag. Den starter i sentrum ved et kryss som omfatter Møllergata, Hausmanns gt. og Rosteds gt., og går nordover derfra helt opp i Maridalen. Det sier seg derfor selv at veien omfatter mange kirkesogn.Hvis foreldrene var metodister da datteren ble født, er det nok likevel irrelevant hvilket kirkesogn i Den norske kirke (statskirken) de evt. normalt soknet til. Spørsmålet blir da hvilken metodistmenighet som lå nærmest dem. På Digitalarkivet ligger det digitaliserte kirkebøker fra én metodistmenighet i Oslo, men det fantes minst en til (som lå på Grønland). Har du sjekket den menigheten som ligger her på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.