Gå til innhold
Arkivverket

[#43817] Hvor er det blitt av vielser og dødsfall i MINI 2 for Åssiden 1896-1916?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Hei! Ved en etterkontroll og utfylling av mangler i registreringene fant jeg at vielser og dødsfall i MINI 2 for Åssiden (1896-1916) må ha falt ut på et eller annet tidspunkt.Litt av det samme materialet er riktignok å finne under Bragernes, men ikke alt.Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

...pluss at 'Konfirmerte' også er blitt barbert ned til 1908-1909. Jeg har referanser til konfirmasjoner fra denne skannede kirkeboka helt fram til 1916.Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Hei Kjell.Det er feil i indeksdatabasen. Bildene som dekker det du mangler finnes der, men nås ikke på grunn av denne indeksfeilen. Jeg tror årsaken er teknisk, enten som følge av tidligere strømbrudd og/eller harddiskfeil. Vi vil følge opp dette over helgen og eventuelt reindeksere boken da dette antagelig er mest effektivt. Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takk skal du ha, Bent! For meg har ministerialbøkene for Åssiden vært selve NØKKELEN. Jeg lette i flere år etter en eller annen kirkebok under Bragernes som kunne inneholde bl.a. fødsel og dåp for min bestefar og hans søsken (en haug andre slektning også for den sakens skyld) men skjønte ingenting inntil jeg hørte om et par kirkebøker som hadde ligget godt bevart på et visst sogneprestkontor...Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takk skal du ha, Bent! For meg har ministerialbøkene for Åssiden vært selve NØKKELEN. Jeg lette i flere år etter en eller annen kirkebok under Bragernes som kunne inneholde bl.a. fødsel og dåp for min bestefar og hans søsken (en haug andre slektning også for den sakens skyld) men skjønte ingenting inntil jeg hørte om et par kirkebøker som hadde ligget godt bevart på et visst sogneprestkontor...Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Kjell Hamberg

Hei!Problemet med manglende indeksering av vielser og døde i MINI 2 for Åssiden 1896-1916 er der ennå!Ellers er det jo feil at MINI 1 for Åssiden bare går til 1890. Den går faktisk t.o.m. 1895!Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.