Gå til innhold
Arkivverket

[#43834] Hjelp til å tyde kirkebok, Sarpsborg 1932


Gjest Carola Kleven
 Del

Recommended Posts

Gjest Carola Kleven

Hei, kan noen hjelpe meg å tyde hva det står på punkt 63?Karl Olaf og Borghild Gulborg.Foreldre, fødsel og stilling?:)MVH Carola Kleven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carola Kleven

Tusen takk det stemmer nok veldig bra, Harald Kristian jobbet på Hafslund sulfit..På fødsel, kan det stå Moss landsokn muligens på Borghild?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carola Kleven

Moss landsogn har selvfølgelig ikke kirkebøker ute mellom 1906 og 1910... fant henne ikke i bysogn hvertfall.Tusen takk for hjelpen! :)På brudgommen ser det ut til at det står ' Arb v Sulfitfabrikk' og på bruden 'Hushjelp' i en eller annen gt 1 ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carola Kleven

Lurer også på denne kirkebokenLenkeLinje 2, ser ut til at det kan stå Harald Kristian? Min Tippoldefar, far til Karl Olaf.. Han skal være født 1883 på Prestebakke, og het Eriksen. Kan ikke dette være min mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carola Kleven

Han skal være fra Enningdalen i følge dattra hans, søstra til oldefar som lever ennå. Snakket med ho på telefon nå. Hun husket ikke eksakt når faren hennes var født, men det kunne stemme med 4/6-1883.Kan det stå Maler Kristoffer Eriksen? Moren ble kalt for Petra, så det kan muligens stå Petronella eller ligende?Jeg prøver så godt jeg kan jeg, men det er ikke så lett med sånn gammel skrift :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carola Kleven
LenkeHer er vel bekreftelsen, Harald Kristian komfirmert i enningdalen i 1897.Harald Kristian født 4/6, på Lia (Svenningsbru??) Ungk Kristoffer Eriksen ?????? og Pike Andrine Petronella ???? i Kristiania, gift med KArl Lekberg, mekanisk Arbeider.Noen som vil rette på meg?Søstra til morfar nevnte at bestemoren skulle hete Petra Lekeberg, og være fra Oslo... Så da har jeg nok min Tippoldefar her :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.