Gå til innhold
Arkivverket

[#43836] Gaular - Birkeland oppslag


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

På gården Birkeland bodde Olle Sifrsen 47 år, bl a med en sønn Reinert, 5 år, i 1701. Lenke Står det noe i Gaular bygdebok eller Gaularsoga om hvor det ble av denne Reinert. Jeg er også interessert i om han hadde en yngre bror, Jacob, og morens navn. Også anene bakover, dersom det kan være min Reinert Olsen, skolapper og favnesetter i Bergen.Mvh Arnfrid Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

jeg ser nå at det er Birkeland både i Sande og Bygstad sokn, dette skal da være i Sande sokn, men da skal vi vel til Fjaler, eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Lyngstad

Oppslag i Gardsoga for Gaular, Byrkjeland (Sande), s. 214. Byrkjeland. Bnr 1, m 7.53. Siffuer (Sivert, Sjur)Markvardson, grd. 1666, g. m. Ingeborg Larsdtr. B: Knut Furenes, Markvard Båtevik, Hans Helle, Åse Grytås. Ola fekk grd. Enkja Ingeborg gifte seg att med en som heitte Øystein. Deira born: Marite fekk grd. Anna g.m. Erik Sørebø, Guddal, Lasse, Kari g.m. Anders Nistad, b: Peder, Kari Andersdtr, og Brita Jørgensdtr. Ola Sivertson, grd. kr 1700. Kona ukjend.B: Sivert, Rasmus, Lars, Reinhart.Jeg finner ikke flere opplysninger om Ola eller Reinhart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tusen takk Inger,ble jo ikke så mye klokere, så lenge det ikke står hvor Reinert tok veien, men usannsynlig var det vel ikke at han dro til Bergen. Det står heller ikke om han har en yngre bror, Jacob, noe vi i og for seg heller ikke har kunnet bevise. Men Jacob er fadder til to av Reinerts barn.Der er skifter fra Birkeland, så vi får se om de kan fortelle noe mer.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.