Gå til innhold
Arkivverket

[#43837] Hjelp til tyding 1


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJeg har fotografert en kirkebok på SAH for Inger F. Kristiansen, og hun trenger hjelp til tyding. Noen som kan hjelpe?Mvh Kars Ove

bilete1567.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

Født 21. febr. 1819 Ingebor Døbt i Vangskirka d. 21 Marts. Foreldre: HansChristophersen og Sidsel Tostensdr. (de to siste linjene i denne rubrikken, må være eventuelle bosteder og det vil jeg anbefale mere lokalkjente å tyde)Faddere: (de tre første er) Peder Monsen, Erich Jensen og Mari Tostensdr. (Det kan for meg se ut som bl.a. stedsnavn er skrevet mellom hvert fadder) Håper dette kan hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Etter Hans Christophersen og Sidsel Tostensdr. står det: Ihlseng Tjenstefolk. Under faddere: Erich Jensen Ihlseng... og hustr Mari Tostendstr. Prestegaarden, Tjenestepige, så er det Syvert....?.. Klokkergaarden, Tjenestefolk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Jeg oppfatter de to siste fadderne som; Mari Tostensdt., Prestegårdens tienestepige, Syvert ....sen, Klokkergårdens tienesteDreng. Det kan se ut som presten er opptatt av status, så det kan være ejer som står bak de to første fadderne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.