Gå til innhold
Arkivverket

[#43844] Jan Amundsen Barlin


Gjest Evy Valdresstuen
 Del

Recommended Posts

Gjest Evy Valdresstuen

Hei.Vi leter etter Jan Amundsen Barlin, tror han er født 1810 i Vestfold. Søker også hans kone og barn. Gjerne etterslekt på hans barn.Vet han hadde en sønn som het Karl Magnus født i 1862, uægte, døpt i 1863 og konfirmert i 1877, men vet ikke hvor. Karl Magnus var gift to ganger. Først i Larvik og så i Nordre Land i Oppland i 1906, og har mange etterkommere i Vestre Toten i Oppland, der han bodde til slutt. Han var lokomotivfører som yrke.Håper det er noen som sitter inne med opplysninger som vil dele det med oss. Barnebarn av Karl Magnus Jansen prøver å finne igjen slekten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Jan Amnundsen Barlin, f.26.07.1810 i Åmli. Jeg har hele 7 navn på kvinner han har vært i sammen med, 6 av de avlet han barn med (som jeg vet). Hans siste kvinne Anne Hansdatter fra Bakkene i Slemdal fikk han Carl Magnus med. Ellers fikk de jo også barnene Johan Andreas, Maren Magdalene, Hans Julius og Johannes.Håper dette kunne være til noe hjelp. Hva het forresten de 2 konene til Karl Magnus?Hilsen Kai Samuel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evy Valdresstuen

Hei.Tusen takk for opplysningene begge to. Nå kommer vi litt nærmere.Første kone til Karl Magnus, het Maren (har ikke etternavn), hun er født i Solum. De hadde minst 3 barn sammen. De bodde i Karlsrotstrædet 3 i Larvik i 1900. Den andre konen het Magda Otilie Andreasdtr, fra Søndre Land i Oppland, født 1890. De hadde 11 barn sammen. Pluss at Karl Magnus hadde minst ett barn utenfor ekteskap.Hvis du vil ha flere opplysninger om Karl Magnus`s andre kone og barn og evt. etterslekten Kai Samuel, så si ifra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Hei. Jeg er i slekt med en annen Barlin, Ole Hansen Barlin som sannsynligvis er stebror til Jan Amundsen. Jeg er veldig interessert i mer informasjon om denne etterslekten. Så hvis du vil dele med deg så tar jeg og gjerne i mot. Adressen min er h-johnse@online.noMvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Hmm....burde kikket litt på hva jeg selv har om han først. Mine kilder sier at han er født 26. juli 1810 i Åmli i Aust-Agder. Jeg har seks 'koner', 'elskerinner' eller kvinner han reiser med i min kilde, og derav har han også mange barn.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Heisann Eva Valdresstuen. Jeg vil gjerne ha opplysninger om etterslekten av Karl Magnus. Om det er ønskelig kan også jeg sende deg det jeg har om nevnte familie.Min mail-adresse er: kasaglar@online.noHilsen Kai Samuel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.