Gå til innhold
Arkivverket

[#43845] Oppslag i bygebok for Øksnes


Gjest Johan Arthur Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Arthur Hansen

Er det noen som kan slå opp i bygdebok for Øksnes i Nordland under garden Frivåg og se om det er ei Betzy Helene Kristensen f.1900 og som eventuelt har Kristen Kristenson f.1865 og Elida f.1879 som foreldre. Betzy Helene ble gift i 1923 med Johan Stavenes i Haugesund. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Takk skal du ha. Jeg fant disse opplysningene, men jeg er ikke 100% sikker på om det er den Betzy Helene som jeg etterlyser.Tenkte kanskje at det sto noen opplysninger om det i bygdeboka. Jeg vet at hun var fra Nordland og dette var den eneste mulige jeg fant. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirr Alén Rasmussen

Har dessverre ikkje bygdeboka. Men det ser ut til at utgangspunktet ditt med Kristen og Elida som foreldre stemmer.mvh Geirr Alén

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Willenburg

Fra Øksnes Bygdebok, bind 2, Johan Borgos: Kristen Kristensen f. 1865 i Hadsel (foreldre Kristen Amundsen og Karolina Hansdtr.) gift 1900 med Elida Johanne Julianne Johansdtr. f. på Gåsøya 1879 (foreldre Johan Jacobsen og Henrietta Jensdtr.) Registrerte barn: Betsy Helene f 1900 og Eli Kristine f 1901. Alle til Hadsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Eva gir korrekte opplysninger. Og i Hadsel fikk paret i tillegg Karl Johan (f. 1903), Aslaug Karoline (f. 1905), Frode Dahl (1907-1915), Alfhild Ruth (1909-1915), Anfinn Sverre (f. 1913) og Frode Ernst (f. 1919). Familien bodde i Valfjorden, en sidefjord til Eidsfjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.