Gå til innhold
Arkivverket

[#43847] Torbjørn Sørensen Kaldal død 46 år i 1778 i Jonsalen, Flesberg.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Kjenner noen til opphavet til Torbjørn Sørensen Kaldal som er nevnt i Flesberg IV (gammel) av Tov Flatin. Skulle også gjerne vite hvem konen hans, Sigrid Jonsdatter var. I FT for 1801 bor hun som enke hos sønnen Jon i Kaldal.Jeg søker også informasjon om sønnen Søren som i 1806 kjøper plassen Tangen (bnr. 21) i Jondalen. Jeg finner ham ikke i FT 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

For ordens skyld, her er Sirie Johnsdatter, 66 år gml, f. ca. 1735 i folketellingen 1801 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=f10631&gardpostnr=352&merk=352#ovre>Lenke. Og dette er dødsfallet til Sigrids mann, Torbjørn Lenke.Her er Søren Torbjørnsen nevnt i matrikkelen 1838 LenkeHer er Søren Torbjørnsen nevnt – gift med Kari Knutsdatter (1782-1869), datter av Knut Svendsen og Dorte Trulsdatter Narverud Lenke. Her er Kari Knudsdatter legdslem, bosatt på Rustand nordre hos datteren Dorthe Sørensdatter og svigersønnen Nils Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Engedahl

Jeg kan ikke si noe sikkert om hvem din Torbjørn er, men i mitt arbeide med andre Kaldalfolk i Jondalen har jeg kommet over ting som gjør at jeg ville ha kikket nærmere på følgende. 05.08.1735 døpes Torbjørn. Sønn av Søren Jonsen Nordbø og Rønnoug Poulsdatter i S (Souland?)Kirkebok for Hjartdal I-3 1727-1775.Jeg har noen notater om et skifte (på Kongsberg) som kan ha innformasjon som kan hjelpe deg. Dette må jeg eventuelt komme tilbake til siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk for informativ tilbakemelding til begge to.Til Grethe - den aller første hadde jeg, men ikke resten!Til Jan - ved anledning tar jeg tar meget gjerne imot informasjon om skiftet du nevner.Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.