Gå til innhold
Arkivverket

[#43858] Jens Johanson Mælum (1874-1948), f. Nes, Hedmark - kva tid utvandra til Amerika?


Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Jens Johanson Mælum, fødd på Nes, Hedmark 1.12.1874, ''uægte'' son av Johan Jensson frå Mælumseige og Martha Pedersdotter frå Grefsheimseige, skal ha vokse opp hjå far sin, men utvandra visstnok til Amerika i lag med ei stemor (namn ukjend) kring 1883/1885.Er det nokon med lokal kunnskap på Nes som kan hjelpa meg finna det korrekte utvandringsåret til Jens Johanson Mælum?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Lars Ove for leiting etter denne utvandringi!FT1900 oppgjev 1883, FT1910 seier 1886, FT1920 seier 1882, medan FT1930 på ny seier 1883. Etterkomarar påstår 1883 er rett.Men so var det dette med provet, då... Eg har søkt grundig (meiner eg i alle fall sjølv) gjennom passasjerlistene for Christiania i perioden 1882-1886, men utan å finna spor etter Jens, so det vert vel håplaust...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Vel, ein skal jo aldri vera heilt sikker, for eg har ikkje sjølv sett dåpsinnførsli i kyrkjeboki. Kanskje det kunne vera verdt å ta ein ekstra kikk på den?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

LarsJeg fant dåpen til Jens, men jeg kan ikke lese alt som står der. Jeg ser at faren er i Østerdalen, så kanskje han flyttet dit, fikk seg ny dame,og emigrerte fra feks Trondheim??Mvh Lars Ove

bilete1593.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Lars Ove for god innsats for å løysa dette problemet. Eg ser at faren oppheldt seg i Austerdalen då sonen vart fødd, men kvar han sidan hadde bustaden sin, er ikkje so godt å seia. Og utvandringi til Jens er framleis like vanskeleg å finna.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei LarsJeg liker ikke å gi opp, men du skriver i innlegg 1 at faren var en Mælumseie.Jeg kan ikke se at det er nevnt i dåpen?? Der er det da et annet navn, er det ikke?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Lars Ove for nytt innlegg!Jau, eg er samd i at barnefaren har eit anna namn. Det står tydeleg KISEEIGE, og det leier tanken til Bertha Jensdotter KISEEIGE. Johan og Bertha må vera søsken, og Jens og Bertha budde òg i same nabolaget i Buffalo Co., WI!Men sidan både Bertha og Jens nytta namnet Mælum i Amerika, må dei ha hatt ei eller anna tilknytting til den garden i Nes. Sjekka du bygdeboki, Lars Ove?Nok ein gong ein stor takk for hjelpi med denne huslyden!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei LarsBygdeboka var det noen som 'rappet' før meg, og hun skulle visst lese den fra perm til perm, så det fikk jeg ikke gjort, men det skal gjøres.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Lars Ove for nye innlegg!Jau, det ser ut som du har funne vigsli til Johan Jensson og ho som vart stemor til Jens Johanson Mælum, og som han skal ha utvandra til Amerika i lag med...Det vert spennande å sjå kva bygdeboki har å seia...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei LarsJeg tror jeg løser dette. Johan giftet seg med Lise (14). De bodde en stund på Mælumsstua før de emigrerte. Det er hva som står i bygdeboka, men jeg vet at Det finnes mer utfyllede opplysninger om denne familien og utvandringen i Nes Historielags årbok 2002. Så fort jeg får tid skal jeg dra på biblioteket.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Lars E. og Lars O.: ja det står mange sider om denne familien, i utvandringsboka s 143-48. Blant annet med et stort bilde av John og Lise Mahlum med barna Mary, Lena, John jr., Thomas, James, Carl og Louis Mahlum (s 144). Men, Lars E. - jeg trodde du hadde dette materialet, siden forfatteren refererer til deg som en av kildene (s. 145)??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Lars Ove og Per Håkon for nye innlegg!Det stemmer at eg for fleire år sidan diskuterte ymse utvandrarar frå Nes til Amerika med dei som arbeidde med nemnte bokverk, men eg har aldri sett boki, og eg har aldri fått greie på kva år denne huslyden utvandra til Amerika. Alt eg har notert er at Jens utvandra i lag med stemor si!Står det i boki kva år dei utvandra?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Bare hyggelig å kunne hjelpe.Men Gunhild Kolstad (redaktøren) har heller ikke klart å løse disse problemene, men har mye om etterslekta. Jeg kan sitere litt fra innledningen:s. 143: 'Det var meget vanlig at folk som reiste ut fra husmannsplasser, tok etternavn etter den garden de sist hadde bodd på (eller muligens lengst, trolig litt tilfeldig). Slik var det med Johan Jensen f 1850 (Kise-eie, sønn av Jens Christiansen og Berte Andersdtr., husfolk i Odvold under Kise i 1865). Han giftet seg i 1880 med Lise Thomasdtr Korslund f 1854 (Lie-eie, datter til Thomas Jensen og Maria Arnesdtr Nedre Lie). Johan hadde et barn før dette ekteskapet og i ekteskapet ble det to barn, før Johan reiste til Amerika i 1883. Han reiste fra Kristiania 24. mai med skipet Rollo. Hans bestemmelsessted var Granite Falls, Minnesota. Året etter, 24. mai 1884, reiste Lise med barna Jens, Thomas og Berthe Maria. De reiste med samme skip, Rollo, og med samme bestemmelsessted. I Amerika ble Johan kjent under navnet John Mahlum og Lise ble et sted nevnt som Lizzie Thompson Korslund (hennes brødre brukte navnet Thompson.)'Og så står det om flyttingen først til Buffalo, senere til Modena, Wisconsin hvor John drev som skomaker.Så kommer s. 145 de opplysningene du må ha gitt henne: 'John (....) hadde ei søster, Berthe Jensdatter f 20. september 1845 (Hjelt-eie) som også emigrerte til USA. I Amerika kjent under navnet Bertha Johnson. Hun hadde ei datter født i Norge ca 1878 som het Bertha Olivia Hanson eller Johnson (ikke funnet døpt på Nes). Også hun reiste til Amerika, men vi vet ikke hvor. Berthe (mora) giftet seg i 1896 i Buffalo Co med enkemann Ole Larsson, opphavelig fra Ugulen....'... men den historien kjenner du jo. Så kommer det historien om Korslund-familiene som du også kjenner. Det som slår meg her er at Mæhlum-familier som skal være ubeslektede bruker de samme fornavnene (John og Bertha, men det får nå så være.Med andre ord står heller ikke her de reisedatoene du er på jakt etter, men dere har jo løst noen av gåtene her. Utvandrerlistene har desverre mange huller, så her har man vel funnet et av dem. men lykke til videre!(Jeg har fulgt denne debatten fordi jeg selv har slekt på Kise- og Mæhlum-eie, men desverre, ingen slektskap med disse folkene.)mvh pehå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Per Håkon for interessante opplysningar! Jau, då er problemet med Jens si utvandring løyst. Det er jo elles tydeleg at emigrasjonslistene over Christiania må vera ufullstendige, for den passasjerlista frå 1884 er i alle fall ikkje med!Og når det gjeld Bertha Jensdotter, so er det tydeleg eit stort problem ogso for utvandrarforskarane i Nes... Hadde me berre visst kvar denne dotteri var fødd...!?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Flott Lars!I bygdeboka står også at Berthas datter Karoline bodde hos sine besteforeldre i 1875. Så da er nok Bertha utenfor bygda skulle jeg tro.Ellers bladde jeg i utvandrerlistene i dag, og fant eksempler på at folk ble innført opptil 20 år (!!) etter de hadde flyttet, så her var det rom for feil.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Flyttemelding for 'min' familie på Nes ble gitt presten da sistemann (kvinne) hadde vært ute av redet i årevis, men nå skulle gifte seg, og foreldrene dro for å bosette seg hos datteren i Gjøvik som hadde best plass og råd. Da først, når foreldrene vred om nøkkelen i døra til den lille husmannsplassen, da leverte de andre også flyttemelding. På farssiden min meldte en bror av min bestefar flyttemelding fra Enebakk til Stange da det ble lyst for bryllup i Stange, men han hadde da allerede bodd årevis i Stange. Vi snakker her om slutten av 1800-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Men her står det Berthe Olive Olsdatter, (verken Hanson eller johnson, og ikke Berte Olivia) og at dette er Berte Jensdatters andre leiermål?? Kanskje det da også kan nytte å se på emigasjonen omigjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.