Gå til innhold
Arkivverket

[#43870] Konfirmasjon i Vinger, Hedmark 1893


Gjest Marius Hellerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Marius Hellerud

Hei!Er det noen som kan være så snill å gjøre et oppslag i Vinger for meg?Ifølge vielsen i Grønland menighet, Oslo 1901 var ALFRED Charles Hildemar Aulie (født 1879) konfirmert i Vinger den 8. oktober 1893.Alle opplysninger fra konfirmasjonsnotatet - Alfreds fødselsdato, dåpsdato, og kanskje -sted, bosted, informasjon om foreldre med videre - er derfor av stor interesse for meg. Jeg har nemlig ikke klart å finne ham døpt.Alfred far var Knud Aulie. Morens navn kjenner jeg ikke, og så vidt jeg kan forstå kan de ikke ha vært gifte på dette tidspunktet.På forhånd mange takk!Med vennlig hilsen Marius Hellerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bjørndahl

Hei!I kirkebok for Vinger kirke, Mini 14 1881 - 1900 kort nr 6 Linje nr. 1 Konfirmerede 8/10 1893, står det: Alfred Charles Hildemar Aulie f. 11/3 1879 døpt 13/7 i Christiania. Bosted: Fæstningen. Foreldre: Restaurantør Knut A. og hustru Dorthea Helene Jørgensdtr. God i kristendomskunskap. mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Og da var det, takket være Terjes hjelp og de innskannede kirkebøkene, heller ikke noe problem å finne Alfreds dåp i kirkebøkene fra Oslo domkirke, så nå er alt såre vel!Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.