Gå til innhold
Arkivverket

[#43878] Martha Maria Absalonsdtr. f. 1816 i Alstahaug, Nordland, hvem var foreldrene


Gjest Hill-Gunn Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hill-Gunn Jensen

Hei alle gode hjelpereTrenger hjelp for å finne opphavet til en av mine tippoldemødre. Nå har jeg kjørt meg fast, å kommer ikke videre. Ønsker derfor hjelp til å finne ut hvem var foreldre / forfedre til Martha Maria Absalonsdtr. f. 1816 i Alstahaug, NordlandFinner henne på FS som døpt 11.aug 1816. Forelder er Absalon Pedersen f. rundt 1788 Prestøyholmen, og Karen Ana Svendsen f. rundt 1792 Prestøyholmen.Finner en Absalon Pedersen 13 år gammel i ft. 1801 på Stamnes hos sin onkel Christopher Absalonsen. Men hvem var foreldrene?Karen Ana Svendsdtr. finner jeg ikke på ft. 1801, noen som vet hvem foreldre hennes var?Kjempe takknemlig for all hjelp:-) Hill-Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gyrid Jørgensen

Hei, Dette er min ane også. Foreldre til Absalon Pedersen (f.2.feb 1787), er Peder Absalonsen (født 1761 og død 1788) og Marith Jacobsdatter, gift 2/1 - 1787. Har notert meg en sønn til på dette paret Jacob Andreas født 23/5-1784. Marith var født ca 1763, gift anden gang med Peder Jørgensen i 1792, og i 1801 bor de på Tormodsvold.Peders foreldre: Absalon Hansen (f. ca 1710- i 1787 skifte på Sandnes, Alstahaug) og Anna Christophersdatter (skifte 1790 på Sandnes)Paret gift 1745.Mariths foreldere: Jacob Christensen (død ca 1767 - skifte 1767 på Lund) og Barbro Balzersen(f.1726, død ca 1799 - skifte på Lund i 1799), paret ble gift i 1754.Karen Anna Svendsdatter født 14. sept 1777, foreldre Svend Povlsen Leland og Martha Maria Olsdatter. Svend Povlsen Leland har jeg ikke funnet ytterligere opplysninger på, og foreldrene ser ikke ut til å ha blitt gift. Martha Marias foreldre var Ole Olsen og Karen Larsdatter (skifte på Watne i Alstahaug i 1746).Har ytterligere opplyninger om disse personene hvis du er interesert, du kan gjerne kontakte meg på mail: gyridjor(alfakrøll)hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gyrid Jørgensen

Absalon og Karen, ble gift i Stamnes kirke i 1810. Absalon omkom på sjøen 14/12 - 1834 og det er et skifte etter ham i 1836 på Prestøen,Karen dør 26/4 1853, skifte samme år på Søvik. Mvh Gyrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hill-Gunn Jensen

Hjertelig tusen takk til Berit og Gyrid for hjelpenHadde det ikke vært for at det var søndagskveld, så skulle jeg jammen ha feiret gjennombruddet med en liten ”Larsen”Har stått bomfast med Martha Maria sitt opphav i flere år, men nå har jeg altså endelig funnet de. HURRAJeg skal selvfølgelig ta kontakt Gyrid, når jeg har fått summet meg litt, og fått sett på all informasjonen.Mvh ei kjempeglad Hill-Gunn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.