Gå til innhold
Arkivverket

[#43880] Kristoffer Staff f 1858 i Engerdalen


Gjest Kerstin Åkerberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kerstin Åkerberg

Söker föräldrar till Kristoffer Staff f 1858-06-29 i Engerdalen. Kristoffer flyttar till Särna i Dalarna/Sverige. Var ligger Engerdalen? Tacksam för alla ledtrådar och hjälp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette kan vel være dåpen til Christopher[url="http://www.rhd.uit.no/kirkebok/kbliste.aspx?kb=d&RR=18766>LenkeForeldrene heter Christopher Olsen Staff og Malene Andersdatter. I så fall har Christopher i allefall tre eldre søstre: Oline Lenke Anette Lenke Pettronille LenkeChristopher Olsen Staff Drevsjø i Rendalen ble gift i 1849 med Malene Andersdatter Fugl ved Drevsjøhytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Det ser også ut til at det var en viss aldersforskjell mellom brudgommen Christopher og bruden Malene. Han var 53 år ved giftermålet, hun var 24 år. Da kan kanskje dette være Christopher i folketellingen 1801 for Vang, Hedmark [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=36&filnamn=f10414&gardpostnr=249&personpostnr=4098&merk=4098#ovre>LenkeHer er dåpen til den Christopher Olsen jeg har funnet i 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Anders Gundersen Fugl var født januar 1781 på Røros og døde 16/1-1849 Drevsjøhytta. Han var gift med Petronella Jonsdatter Sund født 1789 død15/2-1863 Storbo.Anders foreldre var Gunder Eriksen Fugl født juli 1753 Røros død 1810 Røros og Bente Jacobsdatter Sund f.1755 Røros død 11/5-1803 (frøs ihjel).Bentes slekt går tilbake til Peder Olsen som fant malmen på Røros. Anders Gundersen Fugl er en av mine aner. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan dette være faren til Malene Andersdatter, Anders Gundersen Fugl, død 16.1.1849, 72 år gammel [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=49&filnamn=0433begr&gardpostnr=357&merk=357#ovre>Lenke.Enken Malena Andersdatter, døde i 6.8.1896 i Sverige, ble begravd i Storbo, Sverige Lenke. Og dette kan være dødsfallet til ektemannen Lenke. I allefall står det at denne Kristoffer bodde i Storbu i Idre. Fødested var Vang, og fødselsåret var 1797.Anette, søsteren til Christopher Staff, døde i 1852, 2 ½ år gammel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei Grethe. Det var vel datteren til Christopher og Malene dom døde der.De hadde 8 barn.Oline f.1846,Anette f.1850 d. 1852,Anette f. 1853,Petronelle f.1855,Christopher f.1858,Malene f. 1860,Anders f. 1864 og Ole f. 1866.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Åkerberg

Jag är överväldigad av alla svar jag fått så snabbt. Nu kan jag komma en bit till på släkttavlan som jag hjälper en vän med. Han kommer från Idre. Storbo ligger i Idre. Tack så väldigt mycket. Kerstin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Kristoffer Staff (født 27.juni 1858 på Drevsjø i dagens Engerdalen) var som nevnt ovenfor sønn av Kristoffer Olsen Staff. Denne Kristoffer d.e. var født 28.november 1796 på gården Stav i Furnes på Hedmarken. Både Kristoffer og en eldre bror Nils begynte som krøtterhandlere, men Nils druknet i en myr ved Røros i 1828. Kristoffers foreldre var Ole Andersen Stav (1745-1815) og Olive Nilsdatter (fra Valsig i Furnes)(1750-1826).Kristoffer d.y. hadde en søster Malena (født 1860) og en datter Malena (født 1879), og disse to ble gift med hver sin bror fra Lillebo ved Drevsjø i Engerdalen. Begge har etterslekt i Norge, og datteren Malena Kristoffersdatter Staff er min svigerfars mormor. Det hadde derfor vært interessant å komme i kontakt med deg eller din venn, så send meg gjerne en e-post til falchbo snabel-a online punkt no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Tore S. Falch

Til Kerstin Åkerberg: Min oppfordring til deg om å ta kontakt med meg står fremdeles ved lag.Her er forresten et fotografi av Kristoffer Staff.

bilete5870.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.