Gå til innhold
Arkivverket

[#43881] Johan Magnus Iversen f.07.11.1849. Hvem var foreldrene ? Jule, Inderøy ?


Gjest Jostein Riseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Riseth

Johan Magnus Iversen ble gift på Leka 3.6.1873 med Anna Sofie Olsdatter. I kirkeboka står oppgitt som brudgommens far : Iver Johansen Jule fra Inderøy.Jeg har prøvd å finne denne Iver Johansen i FT 1865 , men det nærmeste jeg har funnet er Iver Johannesen 46 år bosatt på gården Vatten i Inderøy. En annen kandidat er Iver Johns. 48 år bosatt i Sparbu. Denne siste har en sønn Johan 14 år. Jeg har heller ikke funnet Johan Magnus Iversen i 1865 FT. Er det noen som har tilgang til kirkebøker for Inderøy og kan finne Johan Magnus født 07.11.1849 , eller er han nevnt i noen bygdebøker ?Mvh Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Hei.Jeg har opplevd at jeg ikke finner en person i folketellingene, men kan finne dem i en annen folketelling.Kan dette være riktig person i 1900 tellinga: LenkeAlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Takk for informasjon. Det er helt sikkert riktig Johan Magnus du har funnet i 1865 FT. Når det gjelder faren , Iver Johansen i 1900 FT , så kan det jo være riktig person . Alderen kan stemme. Men det hadde vært best å finne dåp eller konfirmasjon for å få riktige foreldre.Mvh Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Annemor Frisli

Min farfar hadde en bror som het Johan Magnus Iversen. Han flyttet fra Inderøy til Leka og ble gift der. Min far har gitt ut slektsbok der denne greina er med. Jeg tror sikkert at han er den personen du søker etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.