Gå til innhold
Arkivverket

[#43885] Næs Nedre, Strømmen (Jarlsberg og Larvik) FT 1801. Bygdebok?


Gjest Osvald Rydjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Strømmen/Svelvik hørte under Hurum til 1862. Hurum ligger søkbar her i DA (Buskerud). Men jeg kan ikke finne at de fikk noen Tolline etter 1771.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg prøvde på FS, men fikk kun 1 person og det må finnes mange mange flere med det navnet. Den ene var Tolline Ingebretsdt. dpt. 14/1 1776 Norderhov, BU, foreldre Ingebret Hansen og Mari Tollevsdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Takk Berit for flere innspill. Norderhov kan jo også være et aktuelt opphavssted for Tolline, og når kombinasjonen med Ingebret forekommer der også, blir det å lete videre. Har forresten originaltellingen flere opplysninger enn dem som ligger ute på FT 1801? Jeg tenker på opplysninger om ev, fødested.Jeg finner tre Tolline Ingebrigtsdt i forskjellige varianter i 1801, men to av dem er vel i yngste laget for å få barn i 1813, derfor tror jeg det må være hun som er født i 1776-77 og som bor i Raadhusgaden 168 som er mor til Engebret Hansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.