Gå til innhold
Arkivverket

[#43914] Ø. Toten: Ny avskrift


Gjest Heljar Westlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Heljar Westlie

Vi har skrevet av ministerialboken for døpte i Østre Toten 1840-47, 1.409 poster. Avskrift ved Frank Ødegård og Inger-Berit Østby-Deglum har korrekturlest.Avskriften finnes på: www.slektshistorielaget.noGå til Kilder, velg Østre Toten og Kirkebøker.mvh Gjøvik og Toten Slektshistorielag v/Geir Thorud og Heljar Westlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Bente Winger

Det er intet mindre enn tragisk å konstatere at en så gjennomført useriøs og tildels uhederlig ''størrelse'' som denne Heljar Westlie skal ha adgang til å promotere sine ''prosjekter'' på Digitalarkivets sider.Den tillit har jeg de facto til DA's redaksjon at om den var fullt ut klar over hvor mye splid Heljar Westlie har bidratt til å skape i det slektshistoriske miljø i Vestoppland, og hvor liten tillit det gjennomgående er grunn for å ha til den primitive form for ''genealogisk virksomhet'' han har vært implisert i, ja så ville mannen ikke hatt adgang til dette nettsted (!!)Flere med meg er er villig til å påkoste Heljar Westlie envegsbillett tilbake til sin ''polske base.'' Hans muligheter for å skape strid og uhygge rundt seg også i Polen er utvilsomt tilstede, men i det minste er vi i hans norske nærmiljø ved et slikt tiltak kvitt et betydelig problem !Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Det virker for meg enda mer 'tragisk å konstantere' at du bruker digitalarkivet til å ytre deg om Heljar Westlie og hans arbeid. Dette bør vel i så fall diskuteres lokalt og ikke i dette forum.Jeg håper redaktøren fjerner ditt innlegg.Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Det er tredje gangen det samme skjer i løpet av kort tid, og redaktøren har fjernet dette tøyset hver gang, så det blir nok resultatet nå også. Denne typen lokal skittentøyvask har ingenting i dette forumet å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Det er intet mindre enn grusomt de påstandene du kommer med Bente.Hvorfor holder du på slik? Dette er lite trivelig.Den som har behov for å tale så nedsettende om andre, har igrunnen sagt det meste om seg selv.Når vi om kort tid går inn i et nytt år håper jeg du tar et lite oppgjør med deg selv, og det bør være storrengjøring!Med hilsen med et vissent *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

...og et riktig Godt Nyttår til Oddbjørn, Rigmor, Bente og Heljar. Håper de to sistnevnte kan forsones i året som kommer.Med vennlig hilsen Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Det er vel ikkje vår venn kverulanten som har dukka opp under eit nytt alias her?Men som Arne seier - eit riktig godt nytt år til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Jeg er så enig med Arne Solås og Oddbjørn Johannessen i det dere svarer her. Dette burde foregått på privat mail - eller lokalt.Utgangspunktet for dette temaet er jo en positiv meddelelse om nye søkbare kirkebokavskrifter for Toten. Veldig gledelig for oss som er medlem i Vestoppland Slektshistorielag og er ivrige brukere av deres hjemmesider.Ser ingen grunn til at en sånn opplysning om nye kilder på nettet skulle få et slikt svar(2), men det er vel blitt sånn i vårt samfunn at 'UTAKK ER VERDENS LØNN.'Synes alle i Gjøvik og Toten(Vestoppland) Slektshistorielag gjør en kjempeinnsats med arbeidet av avskriftene. De trenger ROS og ikke RIS.Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Jeg vil presisere at jeg ikke har noe uoppgjort med noen innen slektsmiljøet, hverken i Vestoppland eller ellers i landet. 'Bente Winger' er en fiktiv person og jeg vet ikke hva som ligger bak, har aldri fått mail eller andre antydninger om noe uoppgjort.GODT NYTTÅR!mvh Heljar Westlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Da bør DA finne ut hvilken e-mailadresse som er lagt inn sammen med navnet 'Bente Winger, Lillehammer' og vedkommende bør bli utestengt fra dette forumet for alltid.Slike uttalelser som i innlegg(2) er uroskapende i vårt ellers så trivelig slektsforskermiljø. Jeg henger meg på 'Svaret' til Rigmor(5, inkl. Storrengjøringen.Ønsker alle Godt Nyttår. Spesielt til Heljar Westlie som måtte oppleve 'Dette vulkanutbruddet' på selveste Nyttårsaften.Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Han opplevde faktisk det samme julaften - men da ble det hele fjernet prisverdig raskt. God nytt år til alle hyggelige slektsgransker-kolleger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Det finnes ikke noen Bente Winger i Oppland i følge Skattelistene fra 2000-2002 og telefonkatalogen. Bak innlegget står det tydeligvis noen med litt rusten psyke. Bare å overse. Det er mange ensomme på kvelder som i kveld, og da er det noen som gjør ting de hadde vært friske nok til å avstå fra resten av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Winger

Heljar Westlie - jeg har forsøkt å gjøre Digitalarkivets brukere oppmerksomme på det tidligere, og gjentar for ordens skyld gjerne :Du har ved flere anledninger demonstret med all ønskelig tydelighet at du opererer høyst useriøst i ''hobby-genealogisk'' sammenheng ! Jeg nøler således ikke med å fraråde enhver bruker av dette nettsted med en seriøs tilnærming til interesseområdet slektforskning å innlate seg med de fora hvor du tilsynelatende er representert !Når du nå igjen utgir deg for å ''representere'' Gjøvik & Toten Slektshistorielag er det, under forutsetning av at det medfører riktighet, en regelrett ulykke for dette laget, og for Vestoppland Slektshistorielag i enda større grad. Vi har i frisk erindring at du med utgangspunkt i dine uhederlige ''innspill og krumspring'' for få år siden var svært nær ved å føre dette laget til oppløsning, og til økonomisk ruin !!Vær vennlig å nedlegg din ''virksomhet'' før du rekker å utrette ny skade !!Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Her skjer det mystiske ting. Fra tid til annen havner det nesten på toppen av lista i Brukerforum pga. av et nytt innlegg. Men når jeg går inn her, er den bare den opprinnelige meldingen som er synlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Det er fordi et (sannsynligvis) fiktivt navn stadig legger inn sjikanerende innlegg her. Da blir deler av debatten, naturlig nok, slettet av redaktøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Oddbjørn :)Har akkurat laget et innlegg til Bente W... som er årsaken til dette.*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.