Gå til innhold
Arkivverket

[#43921] Ullerøy 1879, på leting etter Elisabet Theodorsen


Gjest Carola Kleven
 Del

Recommended Posts

Gjest Carola Kleven

Hei, er på leting etter Elisabet Theodorsen, men hun trodde jeg var svensk, men når jeg titter nøyere på tellingene så står det faktisk at hun er født i Skjeberg sm. Hun ble komfirmert i Ullerøy, og der sto 15-03-1979 som dåpsdato. Er det noen som har mulighet til å sjekke litt mer rundt dette? Har funnet henne komfirmert, men ikke gift. Hun giftet seg med Syver Olsen f. 1866, han har jeg heller ikke funnet døpt. Tusen takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Hei igjen! Finner under Ullerøy i Skjeberg: Ole Theodor f. 11/1-1897, døpt 2/1-1898, Bukkholmen. Hartvig Kornelius f. 2/6-1900, døpt 19/8-1900, Bukkholmen. Viet i Ullerøy: 28/8-1896. Elisabet født 10/3-1879 i Halmstad, Sverige. Hennes far: Theodor Kristiansen. Se om dette stemmer, Hilsen Rolf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carola Kleven

Hei, dette stemmer, jeg har funnet alle barna demmes. Er det Halmstad det står! Jeg trodde det sto Holmestrand som farmor mente var der de bodde.. Theodor er faren hennes se, og moren skal hete Marie Kristine Hansen.Jeg har vielse og komf på Elisabet og Syver.Tror nesten jeg må gå ut i fra at hun er døpt i Sverige jeg...Elisabet skal også ha en søster som heter Hansine, gift Westby. Vet bare når hun døde i 1961.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carola Kleven

Bertha som var gift med Haakon, sønn til Elisabet og Syver bodde der frem til hun døde i 2004, er faktisk ikke helt sikker på hvem som bor der nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carola Kleven
LenkeHer har vi Theodor og Marie Kristine gift :):):)Ungkarl Theodor Christiansen Græsdal og Pige Marie Kristine Hansd Olseng. Født i Ingedal 1855 og Sverige 1851. Foreldre Christian Christensen og Hans Andersen?Noen som har noe å rette på/føye til på denne tolkningen?Da er det min Theodor i linken over :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.