Gå til innhold
Arkivverket

[#43926] Synneve Susanna Aure e.l. f. ca 1772 hvorfra?


Gjest Øystein Knoph
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Knoph

Min tippoldemor Synneve Susanna Aure? f. ca 1772, gift i Høyland, Rogaland 17. aug 1796 med Rasmus Pedersen Knoph, hun døde i Bergen 24. juni 1813, har jeg ennå ikke funnet røtter til. Er det noen derute som kan hjelpe meg? 'fra Bergen' iflg Oscar Gjemre.Navnet til Synneve Susanna Aure har vært skrevet på forskjellige måter i de forskjellige kildene; Knoff - (Knoph) slekten i Norge, Erland Grjotheim: Synnøve Susanne Aure. På dåpsattesten for sønnen Peder Martin i 1797: Susanna Aure. På dåpsatteseten for sønnen Johan Julius i 1801: Susane Knoph. På dåpsattesten for datteren Anna Martha i 1802: Susane Rasmusdtr Maursund. På dåpsattesten for datteren Sare Susane i 1807: Susane Knuph. På dåpsattesten for sønnen Rasmus i 1810: Susanna Aure. Folketellingen 1801: Susanne Aare, 28 år. Digitalarkivet, døde i Bergen 1668-1815: Synneve Susanna Uhri, alder 42 år (1813)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.