Gå til innhold
Arkivverket

[#43932] Mathias Andersson frå Varpet i Nittedal, f. 1822 - oppslag i bygdebok, please?


Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Mathias Andersson Varpet, fødd i Nittedal 19.5.1822 som son av Anders Borgerson og kona Sophia Hansdotter, busette på Varpet, gifte seg kring 1845 med Karen Mathea Christiansdotter Lind frå Christiania og utvandra med kone og to døtrer i 1853.Er det nokon som har lokalkunnskap, eventuelt ei bygdebok for Nittedal, som kan fortelja meg:* Var Anders Borgerson og Sophia Hansdotter gardbrukarar på Varpet - eller plassfolk? Er Varpet eit plassnamn eller gardsnamn?* Frå kva gardar i Nittedal hadde Anders og Sophia opphavi deira?* Var ogso Mathias Andersson og kona Karen gardbrukarar på Varpet til dei utvandra i 1853?* Er det opplyst noko om kva dato og/eller år og kvar Mathias og Karen gifte seg?Eg takkar so mykje på førehand for hjelpi!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Eg ber om orsaking for at denne huslyden òg vart teken opp under tema #39009, noko eg diverre har oversett ''i kampens glød''. Der har Arild Andresen (hjarteleg takk!) gjeve nokre opplysningar om denne huslyden, men det ser ut til at eg framleis manglar svar på dei spørsmåli som eg har stilt i føregåande innlegg, bortsett frå eitt punkt:* Varpet synest vera ein husmannsplass, men under kva gard i Nittedal?Eg kan forresten ikkje sjå at det budde nokon Anders Borgerson i Nittedal i 1801, so han var kan henda komen frå ei anna bygd?Eg takkar på ny for all god hjelp!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Andresen

Varpet hører til under Søndre Kapelsrud. Før Varpet bodde Anders på Kongskog (side 273), Varpet er på side 294. Vil vel anbefale å fjernlåne bygdeboka på biblioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Arild for nytt innlegg frå i morges.Då er med andre ord Varpet ein HUSMANNSPLASS(?) under Søndre Kapelsrud; soleis er det spørsmålet løyst og ogso spørsmåli om yrkene til Mathias Andersson og faren Anders Borgerson.Men framleis sit eg m.a. att med spørsmålet om kva gardar/prestegjeld Anders Borgerson og kona Sophia Hansdotter kom ifrå? Står ikkje dette nemnt i bygdeboki?Eg hadde gjerne lånt denne bygdeboki frå Nittedal, men med so lite som manglar og den stutte tidi eg har til rådvelde, finn eg det lite praktisk.Nok ein gong ein stor takk for hjelpi so langt med denne huslyden!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS: Anders Borgersen f. 1777 Hakadal (foreldre Borger Mathiesen og Ingeborg Andersdt.) gift 9/4 1809 Hakadal med Sofie Hansdt. f. 14/10 1788 Høland (foreldre Hans Henriksen og Olia Gundersdt.).Anders 1801 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=32&filnamn=f10233&gardpostnr=240&personpostnr=1235&merk=1235#ovre>LenkeSofie 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Berit for interessant innlegg. Då har eg funne ut at Sophia Hansdotter var frå plassen Veiby under Skarebøl i Høland, men når det gjeld Anders Borgerson, er FT1801 noko ''uklår''. Blar ein litt, kan det sjå ut som foreldri var plassfolk under Elnes i Hakadal, men dette lyt nok stadfestast...? Kanskje finst det òg eit plassnamn?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Andresen

Bygdebok for Nittedal og Hakadal, 2. bind. Under plassen Mago, på side 277, som bruker nr. VII finner jeg: Børger Mattisen 1748 - 1819, gm Ingeborg Andersd. f ca 1757, død på Nedre Kirkeby i Maridalen. Barn: Anders (se Kongskog), Anne, f 1778, d 1796 av tæring, Mattis, f 1781, gift 1810 m Pernille Larsd. fra Elvika (se Haugseiet i Hakadal og Elvika), Eli, f 1784, til Maridalen i 1817 for å tjene hos søstera på Kirkeby, gm Jon Persen Hakloa, Dorte, f 1787, g 1813 m Per Halvorsen fra Sandungen i Nordmarka, ble bruker av Nedre Kirkeby i Maridalen. Fremdeles under Mago, bruker nr. VI er Mattis Eriksen f 1717, d 1791, g 1743 m Eli Børgersd. fra Bårdstua under Nes. Barn Anne, f 1744, gm Even Evensen Hakkim, Børger (se VII), Dorte, Erik, f 1754, bodde som gift i Mago 1781 - 90, trolig Magobråten, seinere husmann i Elnesbråtan.Fra side 265 Elvika Lars Elvika hadde barna Jens, d 1785, 5 år, Pernille, g 1810 m Mattis Børgersen. Plassen ble brukt av eieren fra om lag 1804 til 1810, da ble den solgt til brukeren av Haug. Han var eier til 1827, og hadde visstnok Mattis Børgersen fra Mago som husm. her, g 1810 m Pernille Larsd. her fra plassen. Barn: Ingeborg Maria, f 1813, Maren, f 1816, Marte, f 1819. Mattis var husmann til han døde i 1826, 45 år gl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Arild for siste innlegg, som fortel at plassen i Nittedal (Hakadal) som Anders Borgerson kom ifrå, heitte Mago, og eg går då ut ifrå at denne plassen låg under Elnes, eller tek eg feil her? FT1865 tyder vel på at Mago då var eit leiglendingsbruk under nettopp Elnes...Etter dette sit me att med spørsmåli som gjeld ekteskapet mellom Mathias Andersson og Karen Mathea Lind, men kanskje me lyt til Christiania eller Drøbak for å finna svar på dei (dato og stad for vigsli deira)?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Andresen

Mago hører til under Kongskog (Kongsvangskog) På side 294: 'Anders Børgersen fra Mago, før br. av Kongskog, f 1777, gm Sofia Hansd., husm. til ca. 1843. Barn: Mattis, f 1822, gm jordmor Karen Mathea Lind fra Kristiania (barn: Sofie, f i Nissedal 1846, Kirstine Amalie, f i Varpet 1847), reiste med hele familien til Amerika våren 1853.' Siden Sofie er f i Nissedal, kanskje det var der de ble gift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Nr. 10.Det står vel at Karen Mathea var jordmor? På Tjone Gård i Nissedal.Mattis og Karen er gift på dette tidspunkt. Sofie er 'æktefødt'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Arild og Steinar for spennande og avklarande innlegg!Når det gjeld Mago og Kongskog, so ser eg at dei båe i 1900 er sorterte under Gnr. 48, bnr. 1 i Nittedal, medan Elnes har Gnr. 47. Både Mago og Kongskog har på den tid husmannsfolk, og eg undrer på om kanskje ogso Kongskog kan ha vore utskild frå Elnes opphavleg?Elles kan det sjå ut som Nissedal er ein sannsynleg stad for vigli til Mathias Andersson og Karen Mathea Lind, men den skanna kyrkjeboki for Nissedal dekker diverre ikkje perioden før 1846...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Eg har no fått sjekka ut kyrkjebøkene for Nissedal, og ekteskapet mellom Mathias Andersson og Karen Mathea Lind fann IKKJE stad der. So, kvar kan dei so ha gift seg? Christiania er nok det mest sannsynlege...?Gode tips vert tekne imot med stor takksemd!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anfinn Bernaas

Til innlegg 13: Eg les Fjone, ikkje Tjone. Fjone er da også eit velkjent gardsnamn i Nissedal.Jf. elles 'gamla på Fjone' i diktet av Aslaug Vaa som Birgitte Grimstad framførte i songform for mange år sidan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.