Gå til innhold
Arkivverket

[#43934] Leonhard Skustad f. 16.9.1897 i Sylling, Lier.


Gjest Lena Skustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Lena Skustad

Prøver å finne ut om mine oldeforeldre. Min oldefar; Leonhard Skustad, var født 16.9.1897 i Sylling, Lier. Vet ikke når han døde. Han fikk flere barn, bla. en sønn Ole født 1925 som var min bestefar. Men klarer ikke å finne ut hvem som var min oldemor, altså Leonhards kone.Klarer heller ikke å finne ut om hvilke som var Leonhards foreldre. Hans far het Ole Larsen (Skustad). Han skal være født rundt 1873/74/75. I det tidsrommet var det flere Ole Larsen som ble født, med foreldre Lars Olsen og Anne Kristine Knudsdtr eller Lars Olsen og Kirsti Johannesdtr.Takknemlig for all hjelp jeg kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Lier bygdebok er digitalisert og her kan du lese litt om din familie under Nedre Skustad, siste avsnitt: LenkeMulig du kan følge familen videre under andre gårder i Lier. Har ikke lett gjennom så nøye.Lykke til med leting. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Skustad

De opplysningene du har kommet med, har jeg også klart å finne fram til selv, men jeg kommer altså ikke lenger. Sylling har veldig lite lagt ut, så det er ikke lett å lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Skustad

Har også funnet dette jeg også. En Ole Larsen ble konfirmert 7.10.1888. Men det ble også konfirmert en Ole Larsen året etter, 1889. Har ikke funnet noe mere opplysninger om den siste Ole Larsen, så han måtte enten dø i ung alder, eller så flyttet han fra området. Så vil det jo være mest sannsynlig at det er den første Ole Larsen som er min tippoldefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

HEI igjen.I 1893 flytter ungkarl og skomager Ole Larsen f. 1874 til Amerika.Jeg vil tippe på at din Ole Larsen er han som blir konfirmert i 1887. Ved vielse, dødsfall og konfirmasjon er hans fødested oppgitt å være Skustad. Fødselsåret hans er også hele tiden satt til 1873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Skustad

Takker for alle opplysninger om Ole Larsen. Men jeg lurer jo fortsatt på om det er noen som kan finne noe om Leonhard Olsen (Skustad) og om hvem han kunne være gift med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Skustad

Jeg lever fortsatt i håpet om at det kan være noen der ute som vet hvem som Leonard giftet seg med og som da blir min oldemor. Må jeg virkelig gi opp letinga når den så vidt har begynt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.