Gå til innhold
Arkivverket

[#43969] Farfar Daniel Stefanius Hansen


Gjest Cathrine Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Cathrine Hansen

Leter etter foreldrene til Daniel Stefanius Hansen han er født 11 november 1902 i Oslo. (Bodde på sagene i sine yngre dager, men er usikker på om han er født der) Han har som jeg vet 3-4 søsken. Lilly (f:26 juni 1895), Ester, Harald (byttet etternavn til Håkvam) og Johan men han er jeg litt usikker på. Daniel var gift med Lilly Marie Olsen (f:19 desember 1903) Vet at Daniel har jobbet som fyrbøtter, skytebas og at han jobbet på nesodd båtene. Noen ideer på hvor jeg kan lete videre for å finne mer om hans familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrine Hansen

Har ikke funnet han i noen kirkebøker, hverken over fødte og døpte i 1902-1905 eller konfirmerte i 1916-1919. Men søkte på søsteren hans og fant henne + familien. Noen jeg vet om og noen nye. Disse fant jeg på Registreringssentral for historiske dataFar: Engebret Hansen fabrikarbeider v/ Smørfabrik f:1849 V. Aker Mor: Brita Hansen Hustru. ved Hjula væveri f:1861 Sverige Bror:Johan Rudolf Hansen f:1891 Kristiania Bror: Harald Emanuel Hansen f:1893 Kristiania Søster: Lilly Amanda Hansen f:1895 Kristiania Bror: Josef Daniel Hansen f:1.august 1899 Kristiania Finner ingen infomasjon om dem her på digitalarkivet.. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrine Hansen

Tusen takk Berit. Fant dem ikke her inne :)Maya: Takk. Ser at det står at han er født 14.11.1902 der. Mens på gravstøtten hans og i kirkeboka der han er gravlagt (Ulven kirke) står det 11.11.1902 Så det kan jo være en skrivefeil ett eller annet sted. Han skrev selv under med navnet Daniel Stefanius Hansen i lysningsprotokollen for mine foreldre. Men nok engang stemmer det med foreldrene hans i de linkene jeg og Berit har funnet. Så dette er nok min farfarTusen takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrine Hansen

Fant en Daniel Stefanus her som hadde samme fødselsdag og dåpsdag som Maya Lillemoen fant men med andre foreldre Lenke Nr 8 nedenfra. Synes det var litt merkelig at barn som ble født kunne ha samme navn, fødselsdag + dåpsdag. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Cathrine,Din farfar er nr. 9 nedenfra i konfirmasjonslisten (nederste del av siden er svært slitt). Høyre og venstre side er forskjøvet loddrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Konfirmanten Daniel Stefanius Hansen er oppført med foreldre Tekstilarb. Ingebret Hansen og hustru Brita. Din påstand i innlegg 14 om at det er en annen tyder på at du ikke har lest kirkeboka godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrine Hansen

Ser det nå Ketil. Etter å ha lest hundrevis av kirkebøker side opp og side ned blir man fort sliten i øya. Min feil. Har funnet infoen så da er alt bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.