Gå til innhold
Arkivverket

[#43977] Nilsen's in Larvik Norway


Gjest Britt Rahman
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Rahman

Jeg har fra Ontario, Canada mottatt følgende spørsmål (vedk. forstår ikke norsk/ er avhengig av oversettelse til norsk):'My Father Peter August Nilsen was born in Larvik Norway. He was born April 27,1916 and died Dec. 10, 1992 in Alliston, Ontario, Canada. He came to Canada during the second WW. with the Norwegian Navy or Merchant Marines and transferred to the Norwegian Air Force. His mother was called Gunda, and he had a sister living in 1992 called Karry. He also had a brother Willie Storm Nilsen, and three other sisters called Gunver, Johanna and Borghild. I know very little of my family in Norway and would like to complete a family tree on the family. Any help would be appreciated.Carl Nilsen Peterborough Ontario, Canada'Jeg har funnet dåpsata for hans far, Peter August samt hans søster Johanna, men er det noen som vet noe om de øvrige søsken, evt. familie ellers?Mvh Britt Rahman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrine Hansen

Hi Britt. Do you have a name of his sister that lived in Karry? Or when some of the other brother and sisters was born. Was searching on Vestfoldand found this. Lenke Dont know if this can be anything.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Her er de 4 barna som var født før Peter August og som var i live 1916.(1.) Gunnvor Josefine, f. 15.08 – 1908.(2.) Johanna Karoline, f. 06.01 – 1910.(3.) Borghild Kristine, f. 13.09 – 1911.(4.) Ruth Signora, f. 10.07 – 1914.Det er ellers opplyst et sted at Gunda er født 01.07 -1886 og at Karl Henrik er født 02.01. 1863.Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Rahman

Her var det jamen rask og flott respons fra gode hjelpere! Siden Carl Nilsen i Canada ikke kan norsk, synes han det er vanskelig selv å finne frem i og finne ut av alt som står registrert i norske kilder, så jeg har tilbudt meg å hjelpe som mellommann evt. oversette. Men jeg rekker ikke selv å forske så mye for ham, så er takknemlig for all hjelp som han kan få.Jeg skal formidle alt som er funnet så langt, - selv har jeg nå funnet de to siste søsknene til hans far, Odd Willy Storm Nilsen, f. 24.04.1918 og Karry Nilsen, f. 20.04.1920. På sistnevntes innførsel står det at Karl Fredrik og Gunda fra før har fått 6 barn, alle i live, så inkl. Ruth Signora (som han ikke har nevnt) skulle det stemme.Cathrine: Som du ser, er Karry navnet på hans søster, men takk for hjelpen, selv om siden du fant ikke var den rette familien.Kjell: Takk for innspill med fødsel på hans fars eldre søsken, - jeg må ha vært svært trøtt, for jeg klarte å overse både Borghild og Ruth da jeg lette mellom 1909-1916. Fant ingen kirkebok med fødsler 1908 for Larvik, - hvor fant du Gunnvor Josefine? Jeg har nettopp sjekket kirkebok-innførslene for Borghild og Ruth, for ønsker å formidle alle oppførte data når jeg ”rapporterer” tilbake til Carl Nilsen. Hva er dataene for Gunnvor Josefine (dåp, adresse, faddere etc.)Igjen tusen takk til dere begge.Mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Hei igjen.Gunnvor Josefine og de andre barna er funnet på mikrofilm (klokkerbøker) og ved søk på farens fødsels år 1863. Den boken som har Gunnvor Josefine innført er ikke på nettet.Siden du ikke har opplyst farens navn, vil jeg gå tilbake til vielsen 21.06 -1908: Skomaker Karl Fredrik Nilsen, f. i Larvik 1863, far skomaker Johannes Nilsen. og tj. pike Gunda Ottilie Pedersen, født i Tønsberg 1886, hun var 1908 i tjeneste i Kvelle, Hedrum. Far Tobakspinder Peder A. Pedersen.Registrerte Barn:(1.) Gunnvor Josefine Nilsen, f. 15.08 – 1908.(2.) Johanna Karoline Nilsen, f. 06.01 – 1910.(3.) Borghild Kristine Nilsen, f. 13.09 – 1911.(4.) Ruth Signora Nilsen, f. 10.07 – 1914.(5.) Peder August Nilsen, f. 27.04 – 1916.(6.) Willy Storm Nilsen, f. 24.04.1918.(7.) Karry Nilsen, f. 20.04.1920.Du bør lage et nytt tema hvis du skal ha mulighet for mer hjelp. Kanskje et for hvert barn.Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Rahman

Tusen takk for kjempemasse flott hjelp Kjell. Som du har sett og allerede svart på, har jeg laget et nytt tema for videre hjelp med det siste paret du nevner her, - tusen takk for hjelpen også der.Mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.