Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Nina Stenvall

[#44000] Bygdebøker fra Grue?

Recommended Posts

Gjest Nina Stenvall

Med utgangspunkt i Hof bygdebok har jeg to søstre som giftet seg med menn fra Grue. Det gjelder Hilda Sjørbotten, født 1890, som giftet seg med Petter Neskvern i Grue. Søsteren Otilie Sjørbotten, født 1893, giftet seg Hakon Fjæråsen i Grue. (Jentenes far var Karl Olsen Siggerud/Sjørbotten).Jeg håper på hjelp til å følge deres familier videre..Mvh Nina Stenvall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Pål Evensen

Ifølge Grueboka Nes side 143 var Petter Nilsen Neskvern (1880-1963) bruker av Nordre Neskvern fra 1910. Han var g 1908 m Hilda Karlsd. Sjørbotten (1890-1967). Det er nevnt 5 barn født mellom 1909 og 1919. Du vil finne mer om du låner denne boka på biblioteket, eventuelt kan du ta kontakt med utgiveren Solør Slektshistorielag og kjøpe et eksemplar. Når det gjelder søsteren har jeg dessverre ingen opplysninger. Men tar du kontakt med noen av etterkommerne etter Hilda vil du trolig få hjelp.Mvh Pål

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Stenvall

Hei Pål! Tusen takk for god hjelp! Jeg skulle gjerne hatt bøkene fra Grue selv, men jeg har nettopp kjøpt alle tre bøkene fra Hof... De er til fantastisk god hjelp når man arbeider med slekt. Har vært inne og tittet og ser at det er tre bøker fra Grue også. Du nevner boka fra Nes når det gjelder Neskvern. Er Fjæråsen i samme bok? Jeg tittet litt i kirkebøkene som nå ligger ute, og der fant jeg Hakon Martinsen Fjeraasen gift med Olga Beate Bredesen i Grue 22/4 1908. Kunne det være slik at hun døde tidlig og han giftet seg om igjen med 'min' Otilie Karlsdatter Sjørbotten tro??Hilsen Nina

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Myhrvold

Otilie ble gift med Håkon Bredesen fra Fjøråsen, bror av Olga Beate i innlegg (3). Håkon var født i 1893. Vet ikke når Håkon og Otilie giftet seg.Otilie har etterkommere som bor i Fjøråsen fremdeles. Du kan evt. kontakte meg direkte på jmyhrvol@online.noVennlig hilsen Jan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Stenvall

Takk til deg, Jan, for god hjelp til å komme videre med denne slektsgrenen!Hilsen Nina

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.