Gå til innhold
Arkivverket

[#44004] Frustrert over Ole Andersen!


Gjest tone halverson
 Del

Recommended Posts

Gjest tone halverson

Siste gang jeg prøver!! Kan ikke finne fødestedet til min bestefar's bestefar, Ole Andersen. Har giftemål med han og Anne Haraldsdatter fra øxnet, hvor had er oppført som født på Halmrasteie, men kan ikke finne han i kirkebøkene. Dette er hva jeg har funnet: Fødselen til 7 barn. 2 første født på øxnet, resten på halmrasteie. Giftemål i 1810 til Anne Haraldsdatter. Anne's død i 1860 på halmrasteie. Ingen av disse opplysningene inneholder hans far eller fødselsår. Barnas faddere gir ingen opplysninger.Hjelp. Jeg er på nippet til å gi opp. Har lett etter han i et par år.Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Jeg regner med du har funnet Anne i 1801:LenkeDet finnes et overkommelig antall Ole Andersen i rett alder (ca. 8 til 20 år?) i 1801-tellingen for Lands, så det går jo an å sjekke fødslene til alle disse og derefter lete efter de respektives giftermål og eliminere. Det er en viss mulighet for at han kan finnes slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

På gården Halmrast i 1801 er der kun en person med fornavn på Anders. Og det er Anders Ellingsen og kona Ane. Har du sjekket om de kan ha en sønn Ole? Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Vet du alderen på Ole, når han var født/døde? Kan du opplys om navn på barna?. Navneoppkalling kan gi oss en ide om morens fornavn.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.