Gå til innhold
Arkivverket

[#44017] Theodor Andreas Andersen


Gjest Gunn Nordbø Abrahamsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Nordbø Abrahamsen

Jeg søker etter opplysninger om Theodor, han er min oldefar. I kirkebøkene står han oppført som ugift arbeider, bosatt på Bakken i Skien. Det står at han er født i 1879.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Gunn, vet du noe mer om din oldefar ? Info som navnet på din oldemor, deres barn f.eks. Vet du noe om når og hvor noen av disse er født ?Ble din oldefar født i Skien tro, eller kom han dit i voksen alder. Så, flott om du vet eller aner noe mer, så er det noe mer å gå på. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Nordbø Abrahamsen

Det er veldig lite vi vet om denne Theodor, han fikk et barn, min mormor, Therese Gjertrud Andersen f. 26/12-1908 med Gurine f. Nilsen. Denne familien kalte seg også for Askildsbakke, de bodde på Kleiva i Skien. Dette var et veldig tabu belagt tema, familien visste ikke om dette før min mormor blei enke. I kirkeboken står det bare de opplysningene som jeg har skrevet, dette var da i januar 1909, da min mormor blei døpt. Alt vi vet ellers er at han bodde i Skien i mange år framover, kanskje han var herfra, vi vet ikke. Denne Theodor skal visstnok ha vært en kjekk, flott mann. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Dette blir en nøtt, tror jeg. Finner han ikke i folketellingen for 1900, hverken i Skien eller resten av landet.Kan han være svensk og kommet hit etter 1900?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Nordbø Abrahamsen

Store deler av folketellingene for Skien mangler fra 1900 tellingen. Det gjør det selvsagt mye vanskeligere for oss som leiter etter våre aner i denne delen. Jeg lurer veldig på om det finnes skattelister fra den gang og hvor de evt blir oppbevart. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Aabelvik

Hei!I mandtal over stemmeberettigede i Skien 1919 til 1922 finner jeg en Theodor Andersen,bryggearb.,bosted Keysersgt.30.Men f.året er 1878 og han er gift.Vet ikke om dette er rett person,og det ga vel ikke fler ledetråder.Hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Nordbø Abrahamsen

Hei igjen. Jeg tar imot alle tråder som finnes, enten dere tror det er rette person eller ikke. Jeg har nemlig begynt med å 'luke ut' en Theodor allerede. Er takknemlig for all hjelp jeg får. Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gunn Nordbø Abrahamsen

Beklager at jeg ikke har fått svart før, influensa, jul og maskina nede. Denne Theodor i Kaysersgate må vel sannsynligvis være min Theodor? Har du evt. andre noen opplysninger i tillegg? Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Gunn Nordbø Abrahamsen

Forsøker igjen. Har fått hjelp av Anton Grøseth, han har funnet en Theodor Andreas, født uægte 20/8-1878 og døpt 15/9-1878 i Solum. Foreldre var ungk. arb. Theodor Andreas Andersen Skjelbredstrand og pige Helge(a) Rollefsen. Denne Theodor, arb. Tolleskogen (første altså), gifter seg seinere med Marta Anette Gundersen 2/6-1912. Har noen opplysninger om denne personen? Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.