Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jan Frode Johansen

[#44026] Spørsmål om et + bak brudgomens fars navn

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Hvorfor står det et kors bak brudgomens fars navn Gjelder øverste vielse Oscar Larsen.Hva betyr et + tegn eller et kors? mvh Jan Frode Johansen

bilete1610.petri 1929.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Eide

Hei. Jeg får ikke inn bildet som du har lagt ved. Men jeg regner med at korset betyr at brudgommens far er død. mvh Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gro Berit Sternang

Jan Frode: Kan du f.eks. se på debatt 40342.Mvh Gro Berit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Her er bildet. Hva betyr kors eller + bak brudgomens fars navn? Gjelder vielsen øverst Oscar Larsen Lenke mvh Jan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Jeg ser det står pluss/kors på flere. En må vel anta at det er et kors som angir at vedkommende er avdød på tidspunktet for vielsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Det er nok ikke et standardisert symbol, men et symbol valgt av den som har ført boka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Håkon Christiansen

Det var kanskje ikke et standardisert symbol, men jeg har sett det brukt i så mange forskjellige prestegjeld og av så mange prester at det i allefall var vanlig praksis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.